Klacht: Onjuist voorgelicht.

op 22 april 2016 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

13 jaar geleden een hypotheek afgesloten bij De Hypotheker, deels aflossingsvrij en deels beleggingsverzekering. Deze laatste brengt lang niet het verwachte en voorgerekende einddoel, dus een afspraak gemaakt bij Dhr E Ijssel filiaal Amersfoort. In het gesprek kwam hij met de mededeling dat het bedrag echt over 12 jaar zou moeten worden ingelost, anders zou de bank (ING) ons huis gaan verkopen. Geschrokken van deze mededeling kwam hij met de oplossing de hypotheek een andere gegarandeerde eindbetaling te geven. De kosten waren 1495 euro, het was best veel werk. Na deze onprettige mededeling vertelde hij dat het ook in 10 termijnen mocht. Er werd duidelijk druk op ons gezet. Volgens Dhr Ijssel rekende de ING 900 euro. Voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij de ING met Dhr Rob van Dijk (Amersfoort). Dit was een heel ander verhaal, volgens Dhr van Dijk is door de beleggingsverzekeringen lang niet iedereen in de gelegenheid alles op einddatum in te lossen, dus geen verplichte verkoop. Hij heeft alles omgezet en tevens krijgen wij een financiele planning voor de komende jaren. Op de vraag wat de kosten zijn vertelde hij tot onze grote verbazing : GEEN KOSTEN. De ING voelt dus duidelijk wel de morele verplichting om klanten te helpen en niet over de afgrond te duwen. Hiervoor een dikke duim omhoog. Ik heb nog een klachtmail naar De Hypotheker gestuurd, maar deze instantie heeft zelfs het fatsoen niet om deze te beantwoorden. Kortom voor ons “jazeker nooit meer De Hypotheker”. Wanneer U in dezelfde situatie zit, raadpleeg Uw bank.

Ze zijn ons als klant natuurlijk kwijt, maar het feit dat er totaal geen reactie komt zegt heel veel. Je word als klant totaal niet serieus genomen en in dat zogenaamde önafhankelijke"advies zet in heel veel vraagtekens.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Jos1962