Klacht: onjuist bejegend, niet serieus genomen

op 13 april 2017 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Bij filiaal van De Hypotheker in Nieuwegein leudt Jeroen Wortel het filiaal. Met hem stond een afspraak gepland omtrent het bezien van mogelijkheden tot verlagen van de hypotheeklast.

Jeroen kwam echter met enkel onmogeljkheden alvorens hij kon inzien wat de exacte situatie is. Geschermd werd door hem met “als je geen intentieverklaring of IVA-uitkering hebt, kun je maar beter gaan huren. Een aanpassing in de hypotheek is sowieso niet mogelijk.”

Wanneer we hem in de mail van 12 april wijzen op dit aspect en aangeven niet gecharmeerd te zijn van de stelling-inname van hem (hij vult alles in zonder inhoudelijk iets te weten) dan volgt de terugkoppeling dat hij de afspraak annuleert….

Als we een normale afspraak hebben warbij stigmatisering niet plaatsvindt (op voorhand). Dat is wél het geval, en wanneer we er terugkoppeling over geven dat het ons raakt annuleert Jeroen Wortel de afspraak - dat lijkt minimaal op onvermogen om wel het gesprek in te gaan.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

Bericht van De Hypotheker

6 maanden geleden - Beste Theo, ik vind het vervelend dat jullie je niet serieus genomen voelen. Ik heb contact opgenomen met de franchisenemer en kom er bij je op terug. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

6 maanden geleden - Beste Theo, Het is zeker niet de bedoeling geweest dat u zich gestigmatiseerd voelt. Echter acht de adviseur het met uw huidige financiële situatie niet zinvol om in gesprek te gaan. Hij heeft aangegeven bij welke nieuwe inkomenssituatie het wellicht mogelijk is dat het gewenst advies uitgevoerd kan worden. Tot op heden is dit helaas niet mogelijk gebleken. Met vriendelijke groet, Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 09 mei 2017 om 16:42 geantwoord

Het is zeker niet de bedoeling geweest dat u zich gestigmatiseerd voelt. Echter acht de adviseur het met uw huidige financiële situatie niet zinvol om in gesprek te gaan. Hij heeft aangegeven bij welke nieuwe inkomenssituatie het wellicht mogelijk is dat het gewenst advies uitgevoerd kan worden. Tot op heden is dit helaas niet mogelijk gebleken. Bij deze wil ik dan ook de klacht sluiten.

Alle klachten die gemeld zijn door Fam. De Bruin