Klacht: Ongewenste Abonnement

op 29 juli 2016 over Editie Enigma in de categorie Magazines

Goede dag,

Enige tijd geleden is mijn vrouw gebeld door een callcenter namens Editie Enigma. Ze zeiden dat ze een van de gelukkigste was en dat zij een prijs had gewonen en daaroom ze benaderd mocht worden (mijn vrouw woont niet zo lang in Nederland dus de taal is nog moeilijk te verstaan). Ik ben zelf ooit gebeld, maar ik trap nooit in deze “onzin” zogenaamd cadeaus. zij zei tegen mij dat ze dus benaderd werd en gesproken hadden over een cadeau dat heel leuk was, waar zij dus mee akkoord is gegaan op het moment van het gesprek werd nooit iets gezegd over een abonnement of dergelijks, pas bij het opname toen deze persoon spraak zonder adem te halen(erg snel) werd er wat gezegd over een half jaar abonnement, waardoor hier mijn vrouw zonder te weten mee akkoord is gegaan, het ergste nog ze wist niet eens wat de zogenaamde cadeau was. Zij had in gedachten iets heel anders dan een puzzelboekje. Het laatste wat wij willen is een abonnement. En vooral een abonnement op iets dat zij geen begrip heeft. Nu kregen wij een puzzleboekje met daarbij een factuur voor een halfjaar abonnement. Ik heb dit gemeld en kreeg de volgende dag een mail terug met een geluidsopname waar je natuurlijk alleen hoort wanneer ze er mee akkoord gaat, maar daarvoor hoor je ook niks van. Aan haar stem is ook te merken dat zij weinig Nederlands spreekt. Ik heb ook 3 keer met de klantenservice geprobeerd te bellen 1 euro per gesprek + de kosten voor het gebruik van uw telefoon, maar alle drie keer werd de verbinding verbroken door het bandje, terwijl ik gewoon telefonisch contact op wilde nemen.

Als mijn vrouw uit het bestand van Editie Enigma komt en het abonnement ongedaan gemaakt is.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Editie Enigma over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Editie Enigma in behandeling genomen

Bericht van Editie Enigma

11 maanden geleden - Geachte heer Richardson, Het abonnement is nu stopgezet en gecrediteerd, mocht u nog iets van editie enigma ontvangen, dan kunt u dat vernietigen. Wij hopen, dat uw klacht hiermede naar tevredenheid is opgelost. Met vriendelijke groet, Klantenservice editie enigma

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Editie Enigma een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Editie Enigma

Heeft op 02 augustus 2016 om 09:50 geantwoord

Abonnement is stopgezet en gecrediteerd. Dit is middels onderstaand bericht via email aan de klant doorgegeven.

Geachte heer Richardson,
Wij hopen, dat uw klacht hiermede naar tevredenheid is opgelost.
Klantenservice editie enigma

Alle klachten die gemeld zijn door antonioym