Klacht: Ongewenst lidmaatschap + Incasso

op 10 mei 2015 over FNV in de categorie Vakbonden

Ik krijg al ruime tijd aanmaningen voor een lidmaatschap bij de FNV die ik nooit had willen hebben. Zie onderstaande brief naar de FNV verstuurd waar echter nooit reactie op komt. Ze dreigen nu een incassobureau in te schakelen.

Op 19-11-2013 heb ik telefonisch contact gezocht voor juridische hulp bij een geschil met mijn werkgever. Ik ben toen keurig te woord gestaan en ik moest doorverwezen worden met een jurist. Om de juridische informatie/hulp te krijgen moest ik telefonisch een lidmaatschap afsluiten. Ik heb vervolgens telefonisch een lidmaatschap afgesloten om de jurist aan de telefoon te krijgen. Toen ik werd doorverbonden met de jurist kreeg ik van hem te horen dat hij mij niet kon helpen daar het geschil plaats heeft gevonden voor ik lid was. Ik was hierdoor teleur gesteld en heb toen de jurist gevraagd om mijn lidmaatschap per direct weer op te zeggen. Als ik de voorkennis had dat hij mij niet verder kon helpen had ik namelijk nooit het lidmaatschap aangegaan.

Nu kreeg ik op 09-01-2015 een eerste betaling herinnering met een opstaand lidmaatschap van 117,70.

Ik heb 14-01-2015 telefonisch contact gezocht met jullie en de situatie uitgelegd aan de afdeling lidmaatschap. Ik ben hier wederom keurig te woord gestaan en de persoon heeft in het systeem terug gekeken voor mij. Hierin kon hij het hele proces terug zien behalve dat ik mijn lidmaatschap opgezegd zou hebben, ik vindt dit erg raar en ben hier dan ook stom verbaasd over! De persoon in kwestie verontschuldigde zich en zegt hier niets aan te kunnen veranderen, hij rade aan om de klachtenservice aan te schrijven.

Ik vindt het erg vervelend dat ik nu een openstaande schuld heb voor een service waar ik nooit gebruik van heb gemaakt of gebruik van heb kunnen maken.
Mijn verzoek is dan ook aan jullie om dit samen met mij netjes op te lossen, het gaat namelijk nogal om een flink bedrag.

Ik hoop dat u begrip heeft voor mij situatie en vertrouw er ook op dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.

Als ik een antwoord krijg van de FNV en als zij mijn klacht serieus nemen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 06 juni 2016 om 08:54 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door menno_dries