Klacht: Ongepaste beelden en taalgebruik in reclameblokken

op 09 augustus 2016 over RTL 5 in de categorie Omroepen

Wanneer we rond etenstijd naar de kookprogramma’s kijken op RTL5 kijken dan is er de laatste tijd een zeer ongewenste situatie. Tussen 17.30 en 18.30 komen er de laatste tijd regelmatig in de reclameblokken stukken voorbij waarin RTL andere programma’s aankondigt die later te zien zijn.

Zo komt er de laatste tijd regelmatig reclame voor het programma Adam zoekt Eva voorbij. Dit met volledig naakt en vaak met intieme scenes. Erg ongepast rond dat tijdstip. Er kunnen kinderen kijken.

Maar vandaag sloeg werkelijk alles, bij reclame voor een ander programma gaat het helemaal ver. Je zit met een kind Gordon Ramsay te kijken, en wat komt er in het reclame blok voorbij?

Alle vrouwen zijn gewoon hoeren! Ze zijn alleen maar goed om te neuken!

Ik ben niet preuts, maar dit is echt schandalig om 18.15!!!!

Dat RTL hier flink op zn donder voor krijgt. En laat ze mij maar uitleggen wat ze hier normaal aan vinden op een tijdstip dat kleine kinderen ook voor de TV kunnen zitten.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 5

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 5 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Boze rtl5 kijker