Klacht: Onderhandelingen arbeidsvoorwaarden Stroomopwaarts

op 26 september 2017 over FNV in de categorie Vakbonden

Dit jaar ism de werkgever (Stroomopwaarts) zijn sommige arbeidsvoorwaarden van Vlaardingen (TBV), Maassluis (Dukdalf) en Schiedam (BGS) gelijkgetrokken. Voor Schiedam is dit op een aantal punten een verslechtering geworden. In Schiedam (BGS) heeft iedereen voor de fusie een brief gehad dat alle rechten en plichten van de werknemer ongewijzigd zouden blijven.Het gelijktrekken is dus hiermee in strijd. De FNV heeft bij monde van Mariska Exalto bijna de leden het mes op de keel gezet om toch akkoord te gaan. Ze is hiermee op de stoel van de werkgever gaan zitten ipv de kant van de leden te kiezen. Volledig ongepast. Aanpassingen in de arbeidsvoorwaarden zou volgens mij alleen mogen worden afgesproken voor nieuwe gevallen.

Ben pas tevreden als de verslechteringen voor de werknemer van tafel zijn. De uitslag van de stemmingsronde is niet openbaar gemaakt. In Schiedam heeft 80% van de aanwezigen zelfs TEGEN het plan gestemd.
Onderhandelingen over veranderingen van de arbeidsvoorwaarden zou pas voor nieuwe gevallen alleen moeten gaan gelden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door janzwaan