Klacht: onbeschoft antwoord

op 11 augustus 2017 over Politie in de categorie

Geachte heer van de Veer,

Onderstaand de reactie van een chef van de Meldkamer die het gevoerde telefoon gesprek tussen u en de centralist heeft beluisterd.

Wat ik constateer dat er door de centralist niet werd aangegeven dat er direct na binnenkomst van uw melding al een politie eenheid werd aangestuurd en dat hij aanvullende vragen wilde stellen om deze aanrijdende collega’s nader te informeren. Wat konden zij ter plaatse gaan aantreffen en met welke gevaarzetting moesten zij mogelijk rekening houden. Ik mis dus een stuk informatieverstrekking. Dit werd door mij kort gesloten met de centralist en zijn chef.

Vriendelijk verzoek aan te geven of uw klacht met bovenstaande uitkomsten als afgehandeld mag worden beschouwd.

Als dat niet het geval is dan verneem ik graag wat u verder nog van mij verwacht en wat u verder hoopt te bereiken.

Met vriendelijke groeten,

Hans Slagter

Klachtonderzoeker

Politie | Midden Nederland | V.I.K.

Bezoekadres 3511 RC Kroonstraat 25 Utrecht

Postbus 8300, 3503 RH Utrecht

M 06 531285 03
T 0900-8844

Hans,

Ik heb het gesprek van klager M.W. v.d.Veer inmiddels terug geluisterd.

Betrokken centralist was Mark v.d.Bosch

Zijn chef; dat ben ik.

Eerste indruk:

Melding komt binnen om 17.41,20 uur. Klager eist met spoed een politie-eenheid naar de Vlotbrugweg omdat hij belaagd zou worden. Hij is niet bereid om verdere vragen te beantwoorden ondanks dat Mark aangeeft dat hij meer informatie wil meegeven aan de aan te sturen politie-eenheden. Immers; wat gaan zij ter plaatse aantreffen, wat is er gebeurd, wie zijn er bij betrokken. Klager geeft hierop het nodige commentaar en luistert vanaf 17.42,10 uur vervolgens niet meer. Op de achtergrond hoor je een woordenwisseling tussen meerdere mensen waarvan ik niet veel kan maken.

Wat klager niet weet is dat er door Mark meteen al een melding in GMS is aangemaakt om 17.41 uur. Deze melding wordt door Mark, tijdens het gesprek, vanuit de intaketafel doorgezonden naar de uitgiftetafel waarop om 17.43 uur een eenheid ter plaatse gestuurd wordt. (Gescheiden intake en uitgifte)

Leermomenten:

Voor de zijde van de politie zie ik momenteel geen leermomenten omdat er geen gesprek tot stand gekomen is tussen klager en centralist.

Voor de klager ( te meer omdat het een medewerker van justitie is; een collega) zie ik als leermoment een stuk zelfbeheersing, de wens om in eigen belang het gesprek aan te gaan met de centralist en het begrip om informatie te geven tbv van de aanrijdende politie-eenheid. Ik begrijp zijn emotie maar ik mis hierin zijn eigen professionaliteit

als die zg chef zijn excuses heeft aangeboden,want dergelijke antwoorden slaan kant kant noch wal.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door m2artin