Klacht: Onbeleefd en onprofessioneel

op 11 juli 2012 over Tandartsen in de categorie Artsen

Als onbekende in een nieuwe stad had ik een mondhygiënische afspraak gemaakt bij het ‘Tandheelkundig Centrum Kralingen’. Een hele mond vol, het bekt lekker en de site ziet er ook keurig uit. Je krijgt de dag van tevoren zelfs een reminder-sms voor je afspraak.
Al aan de buitengevel kon ik zien dat deze praktijk niet ‘kosjer’ was. De wachtkamer binnen was op zich wel netjes, maar voelde erg onpersoonlijk en kil aan. Daarnaast rook ik tandartsen(kaakchirurg)geur, een onprettige binnenkomst.
Er werd al gauw naar mijn legitimatie en polispasje gevraagd en de dame achter de balie gaf mij tevens een vragenlijst die ik moest invullen.
Ik werd in de behandelkamer opgewacht door twee medewerkers met een heuse ‘Mc Donald’s-smile’. De ‘chirurg/slager’ die mij ging behandelen keek een beetje vreemd naar me, alsof hij nog nooit een homoseksuele man had gezien (?!)
De behandeling had meer weg van een slachtpartij. De slecht Nederlands sprekende man gebruikte verouderd materiaal en het voelde beroerd aan op en langs mijn tanden en kiezen. Nog nooit heb ik pijn gevoeld bij een mondhygiënische behandeling, echter dit keer wel.
De arts ging bovendien uiterst onprofessioneel te werk: om bij mijn bovengebit te komen, verstelde hij het gammele stoeltje helemaal naar achteren, waardoor ik bijna achterwaarts op de grond viel (!)
Na het verschrikkelijke euvel kwam er een fluorachtige behandeling. Met een automatische kwast smeerde de man lukraak wat spul over mijn tanden, zonder dit droog te maken of weg te ‘zuigen’ met speciale apparatuur (zoals dat eigenlijk altijd gaat). Nee, ik moest het roze goedje maar uitspoelen. Tandarts en vrouwelijk hulpje wezen mij met klem op het blauwgekleurde water:”Dat is mondwater, dat kun je ook gebruiken.” Alsof ik nog nooit van mondwater had gehoord!
Nee, ik nam een paar flinke slokken water en spoelde dit uit, met in mijn achterhoofd de gedachte om nooit meer naar dit professorisch opgezette tentje te gaan!
De man gaf mij een spiegeltje in handen om te ‘controleren’ of het goed gegaan was. Tja, wat valt daar eigenlijk aan te controleren? Ik zag inderdaad dat de twee snijtanden nog steeds een beetje geel waren. Op een tand was zelfs nog iets zwarts te zien. De tandarts lulde zich hier makkelijk uit, door te zeggen dat dit kwam door het vulsel (composiet) wat is gebruikt op deze tand. En daar moest ik dus intrappen…
Ik heb de halve dag naweeën gehad van deze verschrikkelijke behandeling door een nog wel homofobe en onprofessionele tandarts. Het zou best kunnen dat er her en der glazuur is aangetast door de botte boren. Als dat het geval is, dan zijn ze nog niet klaar met mij!!

Ik ben tevreden, als deze tent zo snel mogelijk sluit om nog meer ongemakken bij andere cliënten te kunnen voorkomen.
Daarnaast zou ik graag mijn geld terug willen.

Alle klachten die gemeld zijn door madonna2012