Klacht: Onacceptabele omgang van KNVB Zuid (dhr. Ron Veenendaal)

op 19 april 2016 over KNVB in de categorie Stichtingen en verenigingen

Mevrouw Marie-Louise Suijkerbuijk en dhr. Ron Veenendaal wensen onderhoud met voetbalvereniging Kwiek Venlo. Onderwerp : 2 incidenten in het seizoen 2015-2016 met 2 teams van Kwiek waarover de tuchtcommissie uitspraken heeft gedaan naar teamleden en boetes opgelegd. Kwiek Venlo gaf per mail aan dat ze willen weten wat de aard en inhoud van de gesprekken zijn aangezien ze zelf maatregelen hebben genomen (team uit competitie gehaald o.a.) en geeft ook aan dat het erg druk is met weinig vrijwilligers, wat zit er voor kwiek in het vat? Ondersteuning van de KNVB? Hierop wordt inhoudelijk niet ingegaan, er wordt een datum geprikt. Helaas, door werkverplichtingen moet kwiek een datum verzetten. Hieronder schrijft de heer Veenendaal de onderstaande tekst: “From: Veenendaal, Ron [mailto:Ron.Veenendaal@KNVB.NL]
Sent: Tuesday, April 19, 2016 10:10 AM
To: Westerman Richard
Subject: RE: Afspraak overleg Kwiek Venlo – KNVB Zuid

Beste Marie,

Ik stel voor dit spel te stoppen. We gaan een brief maken met daarin onze verwachtingen en voorwaarden.
Wil jij een eerste opzet hiervoor maken. Hierin moet naar voren komen dat we overgaan naar de fase sturen en een korte beschrijving wat dit betekent.
Je mag daarin ook de gang van zaken beschrijven dat Kwiek Venlo telkens de verschillende afspraken traineert en hoe wij dat ervaren.
Grrrrrrrrrrr

Ron”

Bovenstaande tekst is in onze ogen onacceptabel vanuit een official van de KNVB. De tuchtstraf aan het team van Kwiek Venlo was gebaseerd op uitspraken van de tegenstander dat de teamleden van Kwiek Venlo verbaal agressief (er is niets fysiek agressiefs gebeurd in deze wedstrijd) waren naar de tegenstander en scheidsrechter toe (dit spraken ze tegen trouwens). Het "Grrrrrrr" van de heer Ron Veenendaal wordt in het dierenrijk ook als verbaal agressief opgevat, met het tonen van tanden, dit is bepaald geen voorbeeldelijk gedrag. Kwiek Venlo is tevreden als de heer Ron Veenendaal zich excuseert voor zijn taalgebruik en de inhoudelijke vragen van Kwiek Venlo op een fatsoenlijke, onbevooroordeelde wijze beantwoord worden. Eerlijk gezegd heeft Kwiek Venlo in dit geval het vertrouwen verloren in dit KNVB lid, eigenlijk beide en verzoeken ze om een onpartijdige "mediator" die e.e.a. oplost

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KNVB

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KNVB nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Secretaris Kwiek Venlo

1 jaar geleden - Klacht is naar alle tevredenheid sportief en eerlijk opgelost / rechtgezet door dhr. Ron Veenendaal van de KNVB. Bij deze trekt Kwiek Venlo de klacht in

Alle klachten die gemeld zijn door Secretaris Kwiek Venlo