Klacht: Nog steeds geen diploma

Heb spw3 kinderleidster gevolgd heb alle examens gehaald alle bhv opdrachten gemaakt, bij het aanvragen van mij diploma zeggen ze dat ik mijn stage niet heb afgerond en de ondergetekende papieren hun niet hebben ontvangen, terwijl mijn docente dit zelf in ontvangst heeft genomen en ervoor zou zorgen om alles door te geven.

Ben pas tevreden als ik eindelijk mijn diploma in ontvangst mag nemen, na al dat hard ervoor gewerkt te hebben.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Capabel Onderwijs Groep over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Capabel Onderwijs Groep in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Capabel Onderwijs Groep een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Capabel Onderwijs Groep

Heeft op 26 mei 2020 om 12:48 geantwoord

Geachte mevrouw Abdelmalki-Channouf,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van uw klacht op 25 mei 2020 die u op klacht.nl heeft geplaatst.

Uw klacht betreft een opleiding SPW-3 die u van 31 augustus 2006 tm 29 februari 2008 heeft gevolgd bij Capabel Onderwijs Groep.

Naar aanleiding van uw diploma-aanvraag en uw vraag aan het examenbureau van Capabel eind oktober 2019 heeft het examenbureau acties ondernomen om te kijken of u voldeed aan de eisen om een diploma te ontvangen. Uit deze controle van uw diplomadossier is naar voren gekomen dat alle vereiste bewijzen van de BVP-beoordeling van uw kennis en vaardigheden ontbreken. Hierover bent u geïnformeerd door de medewerker en coördinator van het Examenbureau, dd. 21 februari 2018.

Op 19 mei 2020 is bovenstaande officieel aan u bevestigd door de examencommissie van Capabel Onderwijs Groep middels een brief. Wel heeft u naar aanleiding van uw verzoek nogmaals een resultatenlijst ontvangen.

De klachtencommissie kan niet anders concluderen dat u terecht een afwijzing heeft ontvangen van de examencommissie om een diploma te ontvangen.

Er geldt namelijk ook de wettelijke regeling dat het diploma niet alsnog behaald kan worden door op de missende onderdelen alsnog een resultaat te behalen. Ook de extra periode waarin een diploma op basis van een niet meer actueel kwalificatiedossier kan worden uitgereikt, is verstreken.
Deze periode is de maximale studieduur van de opleiding vermeerderd met 2 jaren (in totaal 5 jaar). De uiterste datum voor het maken en uitreiken van een diploma is in uw situatie volgens dit reglement 31 augustus 2011. Ook deze datum ligt geruime tijd achter ons.

Klachtencommissie
Capabel Onderwijs Groep