Klacht: Nieuws uitzendingen

op 18 juni 2016 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Geachte heer/mevrouw,

Tegenwoordig vind ik dat de nieuws uitzendingen teveel in detail en zonder enig censuur op het middag uur worden uitgezonden. Nu heb ik een klacht ivm ons dochtertje van 5 die nu ook zo veel met dit geweld wordt geconfronteerd, nu ook roept om mensen dood te willen schieten. Zelfs inclusief mezelf omdat ik mijn dochtertje een beetje straf had gegeven. Nu is het logisch dat kleine kinderen dat besef nog niet hebben en wij snappen dat ze dat ook niet op die manier meent, maar ik vind dit ondanks dat wel een erg kwalijke zaak. En ik vind dat er wel een grens getrokken mag worden. Dat kleine kinderen op het middag uur niet meer worden geconfronteerd met de oorlogen in de wereld en alle schietpartijen en doden die erbij horen. Ook al denk ik dat er met mijn mening amper iets wordt gedaan, wil ik mijzelf toch graag even uitspreken hierover en dat ik het in ieder geval heb gemeld. Want het ligt mij wel aan het hart en vind het heel erg dat dit sowieso uit de mond van mijn kleine dochtertje kwam. Het zou heel mooi zijn als er een soort van licht censuur op het nieuws kan komen. In ieder geval dat tot 20:00 de oorlog berichtgevingen worden verteld, bv Journaal die kinderen (tieners) ook beter begrijpen en niet al te veel in detail wordt getreden met hoe iemand aan zijn einde is gekomen. En dat dat we de “Volwassenen Journaals” na 19:00 weer uitzenden, Zodat de kinderen die allemaal op zijn tot 19:00 hier niet per ongeluk mee worden geconfronteerd als men gezellig aan tafel zit ofzo. Want wij moeten het voor onze kinderen bijna zelf censureren door gewoon RTL uit te zetten rond de klok van het nieuws. Dat moet niet kunnen lijkt me en willen we ook niet. Daarom hoop ik dan ook dat de RTL hier naar wilt kijken en er aandacht aan kan/wil besteden zodat we hopelijk een iets meer zoetere nieuws uitzendingen hebben wanneer de kleine kinderen nog op zijn en niet meer gaat roepen dat ze me dood wil schieten. Heb liever dat ze gaat zeggen hoe leuk het tiener nieuws op RTL was en dat het in begrijpelijke taal voor de tieners en kinderen wordt verteld en er niet al te veel geweld bij komt kijken. Want dat nemen ze zo over..

Bedankt in iede rgeval voor de tijd die u heeft genomen om dit te lezen.

Vriendelijke groet,

S.Vliegen

Als er tot 19:00 de softe nieuws uitzendingen worden uitgezonden en vanaf 19:00 de normale "volwassenen Journaals"aangezien ons brein daar beter tegen op is gewassen en we dit meer begrijpen dan een 5 jarige.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tvkijker75