Klacht: Nieuwe studiefinanciering

op 17 juli 2016 over DUO-IBgroep in de categorie

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn mbo niveau 4. In de laatste 2 jaar kreeg ik stufi. Deze stufi bedroeg maar liefst 400 euro, omdat mijn moeder niet werkt en mijn vader niet zo veel verdiend.
Nou wil ik doorstuderen, en als ik naar het HBO ga kost de opleiding 3x meer als mbo in verhouding per jaar.

Dit snap ik nog wel, maar dat mijn studiefinanciering van 400 naar 100 zakt dat komt hard aan. Dit is een daling van 75% van mijn inkomen. Maar de kosten die ik moet bekostigen zijn wel 3 keer zoveel als de jaren hiervoor.

Mijn ouders hebben niet kunnen sparen voor mijn studie. En ik moet eerlijk zeggen dat dit heel erg demotiverend is als ik zie wat een schuld ik dalijk heb na het studeren. Ik vind dat de regering niet om zijn eigen burgers geeft, investeer in de studenten voor een economie later. Inplaats van in het buitenland of andere secundaire problemen.

Ik vind dat het een erge trieste en lage actie is. En ik hoop ook dat er meer mensen zijn die het met mij eens zijn.

Damien

Wanneer studenten meer stufi krijgen, zodat ze niet gedemotiveerd worden door de kosten. Vooral voor de mensen die gewend zijn een aanvullende beurs te krijgen, is dit een grote financiele klap. Het leven van een student is echt niet zo goedkoop als dat het lijkt. Vandaar hoop ik dat de regering zich een keer inzet voor de toekomst van het land. Inplaats van aan vluchtelingen of gastarbeiders. Ik ben totaal niet racistisch, ik ben zelf ook half surinaams. Alleen vind ik wel dat eigen burger en studenten toch niet achtergesteld mogen worden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DUO-IBgroep

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DUO-IBgroep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Damien1996