Klacht: Nieuwbouwwoning “vergeten” op het riool aan te sluiten

op 26 augustus 2017 over BAM in de categorie Bouwbedrijven

BAM heeft mij een nieuwbouwwoning geleverd dat niet was aangesloten op het riool!!!

Toen ik BAM wilde bellen/mailen over een “verstopt” riool/toilet, waren ze op bouwvak. Ben van het kastje naar de muur gestuurd, maar heb uiteindelijk na heel veel keer bellen een medewerker van BAM via het noodnummer kunnen spreken. Moest de RRS langs laten komen om een gedetailleerd rapport op te maken waaruit zou moeten blijken wat het “verstoppingsprobleem” was. De rekening van de RRS moest ik voorschieten, maar de facturen kon ik bij BAM indienen. Mocht later blijken dat het niet de schuld van BAM was, dan zou BAM obv rapport de schade bij een derde partij kunnen verhalen.

Uit het RRS-onderzoek bleek dat de woning niet op het riool was aangesloten. Nu BAM terug is van bouwvak houdt zij zich niet aan de afspraak en weigert BAM de voorgeschoten facturen aan mij terug te betalen. BAM wijst met het vingertje naar Waternet, en Waternet naar BAM. Van beide partijen krijg ik nu het geld niet terug. Dit is toch te gek voor woorden! Een huis zonder een goed werkend riool is toch geen “deugdelijke” woning?!

Voor het onderzoek is de stoep en de straat opengemaakt. Mij werd beloofd dat er nog iemand langs zou komen om de bestrating weer netjes te maken. We zijn inmiddels drie weken verder en ook dat is nog steeds niet gebeurd!

Als BAM mij volgens afspraak de voorgeschoten facturen terugbetaalt en tevens zorg draagt dat de bestrating van mijn stoep en straat weer netjes wordt gemaakt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BAM

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BAM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door geenriool