Klacht: Niet te leveren goederen promoten

op 11 juli 2016 over Bart Smit in de categorie Speelgoedwinkels - Ketens

Beste, ik heb voor de verjaardag van m’n zoon gezocht naar kinderfietsen. Ik kwam uit bij Bart Smit omdat deze een leuke fiets aanbood. De fiets werd online gepromoot met een korting en was enkel via de webshop verkrijgbaar. Er werd niets over voorraden of over kortingsperioden gesproken.
Ik heb vervolgens aan de gasten van het kinderfeest gevraagd om een Bart Smit bon te kopen. Ik had immers gezocht en was er over uit om bij Bart Smit de aangeboden fiets te kopen.

Zo gezegd zo gedaan….maar toen kreeg ik opeens een email dat de bestelling niet kon geleverd worden omdat ze deze fiets niet meer leveren….lekker is dat….wel ermee te koop staan maar niet kunnen leveren..!! Het was een enorme teleurstelling voor m’n zoon die zich erg had verheugd op z’n nieuwe fiets. De email, waarin stond dat het niet leverbaar was, kwam vreemd genoeg ook pas 2 dagen na besteldatum op uitgerekend de leverdatum. De teleurstelling was groot omdat wij juist om deze fiets voor de cadeaubonnen hadden gevraagd.!!!

Ik ging er van uit dat na uitleg van dit verhaal Bart Smit ons wel tegemoet zou komen middels betaling van de cadeaubonnen omdat wij daar nu niets meer aan hebben. Bart Smit heeft namelijk geen alternatieve fiets die voldoet aan de wensen en eisen omdat ze een beperkt aanbod hebben in fietsen.

Tot mijn grote verbazing kan ik er maar in stikken… Ze schuilen zich achter de voorwaarden dat het niet inwisselbaar is voor contanten….

Er worden tevens verzendkosten berekend terwijl ze adverteren met gratis verzenden vanaf een X bedrag. Ik heb hier bewijzen van dat ze ons onterecht verzendkosten hebben berekend.

Ik wil graag de koop terugdraaien door het geld op de cadeaubonnen uitbetaald te krijgen. Ik kan dan een goede fiets voor m'n zoon kopen. Ik wil tevens dat ze niet adverteren met producten die niet te leveren zijn

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bart Smit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bart Smit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bart Smit

Heeft op 13 juli 2016 om 12:08 geantwoord

Beste mevrouw/meneer Gurkan,

Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl.

U heeft op 5 juli jl. een bestelling in onze webshop gedaan. Wij hebben u toen moeten mededelen dat de fiets wegens een voorraadverschil in ons magazijn niet meer leverbaar was. Dit kan komen omdat de beschikbare voorraad kleiner blijkt te zijn dan de voorraad die wordt aangeboden op onze website. Nadat wij een voorraadverschil hebben geconstateerd, halen wij het artikel van onze website. Dit hebben wij u op 8 juli jl. per mail laten weten.

U heeft de bestelling gedaan met een aantal cadeaukaarten en het restbedrag voldaan met IDEAL. Omdat u voor deze betaalmethodes heeft gekozen, krijgt u het aankoopbedrag ook op deze wijze terugbetaald.

Team klantenservice Bart Smit

Alle klachten die gemeld zijn door Sam-13