Klacht: Niet snel bereidwillig

op 22 februari 2018 over Aedizon in de categorie Deurwaarders

Ik wil ten eerste eigenlijk niet een heel lang verhaal maken, maar soms heb je de voorinfo nodig. En in een wereld als deze kun je je heel erg alleen en klein voelen.

Via Aedizon kreeg ik bericht dat ik een loonbeslag kreeg. Het ging om een betaling van Ziggo.

Ik heb mijn hele verhaal ge-emaild dat ik wel wil betalen, maar graag in termijnen. Aangaf dat ik met Belastingdienst en een ander incassoburo afspraken heb gemaakt. Alle bewijzen verstuurd.

HR had eerder berichtgeving gehad en het loonbeslag in mijn salaris verwerkt.

De eerste e-mail werd me duidelijk gemaakt dat in termijnen betalen niet kan, door een vragenlijst af te gaan waar ik kopieen van salarisstrook, ziektekostenpremie, toeslagen moest toesturen om de beslagvrije voet te berekenen.

De tweede e-mail werd me duidelijk gemaakt dat als ik in verzet kon gaan als ik het niet eens was. (geen idee hoe dan gewoon laten zien, advocaat betalen om een bedrag van 1000 euro dat ik niet kan betalen…ik vind het ver gezocht als single moeder).

Ik bleef natuurlijk terug e-mailen en vroeg:
Kunt u mij aangeven wat het bedrag is van:
– Het beslag
– De vordering

Toen kreeg ik dit als antwoord:
Naar aanleiding van uw schrijven doen wij u hierbij onze reactie.

Hierbij willen wij u verzoeken om telefonisch contact met ons kantoor op te nemen.
Wellicht kunnen we, in onderling overleg, kijken hoe we dit dossier kunnen aflossen.
Indien dit niet mogelijk is verzoeken wij u de bijgevoegde stukken aan ons kantoor op sturen.

Alvast bedankt voor uw reactie,

Dus als ik niet in termijnen kan betalen, maar vraag wat het bedrag is van:
• Het beslag
• De vordering

Word ik gevraagd om totaal andere dingen, ipv een antwoord te krijgen.

Het loonbeslag is inmiddels al ingenomen, maar wat kan ik als burger doen? Al ben ik de Sjaak, ik zou anderen graag willen behoeden voor een bedrijf als Aedizon.

Misschien dat anderen een advies voor mij en anderen hebben?

Een bedrijf als Aedizon zou een voorbeeld kunnen nemen aan de Belastingdienst of MG de Jong die wel bereid zijn om akkoord te geven aan het in termijnen willen betalen. Ook al komt de factuur uit 2015 / 2016.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aedizon over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Poc_hontas