Klacht: Niet serieus genomen.

op 30 augustus 2016 over Gemeente Almere in de categorie

Vandaag werd ik eindelijk terug gebeld door de gemeente. Het gaat hierom me uitkeringsconsultent.
Op 4 januari 2016 heb ik goedkeuring gekregen wat betreft mijn uitkering.
Hiervoor heb ik alles naar waarheid ingeleverd en ingevuld, dus dacht kan niet mis gaan. Hier blijkt helaas van alles mis te zijn gegaan. Ik krijg per maand 200 euro alimentatie is niet wettelijk vastgesteld, maar wel aangegeven. Alimentatie word al maanden niet verreken met de uitkering dus ik krijg teveel uit betaald. ik zal eerlijk zeggen dacht dat dit in orde was.Zo gauw ik zag dat het niet in orde was heb ik ze gelijk telefonisch, schriftelijk en via de mail benaderd, maar geen enkele terug afspraak of reactie hierop. Nu vandaag word ik eindelijk is terug gebeld. Maar niet voor het geen voor wat ik dacht. Ze belde wegens beëindiging ziekte wet en hoe het proces verlopen is. Dit heb ik per mail en per telefoon aangegeven. Volgens de dame, heeft ze nooit eerder wat van mij ontvangen en is dit de eerste keer dat ze een terug bel verzoek heeft van mij, en dat terwijl ik hier al vanaf Februari contact met haar zoek. Drie weken geleden heb ik haar nogmaals via de post geprobeerd te bereiken. Met het alimentatie verhaal en of alles wel goed uitgekeerd word.
Vervolgens geeft ze aan niks van mij te ontvangen te hebben en doet hier heel laconiek over.
Het is hier druk we hebben een achterstand en ik kan hier niks aan doen. Toch probeer ik rustig te blijven.
Tot 2x aan toe geef ik aan alles ingeleverd te hebben en tot 2x aan toe begint ze gewoon te lachen aan de telefoon,
Ik geef aan dat dit geen normale professionele reactie is en dit niet had verwacht dat er zo met me om word gegaan. Waarop zij heel emotioneel reageert, begint te schreeuwen dat ze niet weet hoe ze anders moet reageren en dat het niet haar schuld is. Wie hier nu schuld heeft interesseert me eigenlijk niet, ik wil enkel alleen dat mijn zaken goed lopen dat geef ik ook aan. Vervolgens krijg ik te horen dat ik eind deze week nog de kans heb om alles opnieuw in te leveren en hangt vervolgens gewoon op. Dit is dan je uitkeringsconsulent, ik ben bang dat mijn uitkering straks beëindigd zal worden of dat ik een bedrag terug zal moeten betalen. Ik weet niet wat ik moet doen ze kunnen je toch niet zo behandelen.

Ik ben tevreden als ik op een normale manier te woord word gestaan. Niet van het kastje naar de muur word gestuurd. Beloofde afspraken worden nagekomen moet ik ook vanuit mijn kant. En afgeven op je collega's binnen in je bedrijf is niet professioneel. Dat vind ik niet kunnen. Ik wil gewoon heldere communicatie en als een volwassen persoon te woord worden gestaan.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Almere

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Almere nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Samantha87