Klacht: Niet reageren op klacht en klantonvriendelijk personeel

op 14 juni 2016 over Timbercomposiet.nl in de categorie Internetshops - Algemeen

Ruim 6 weken geleden een order geplaatst met de levertijd van 2 tot 5 dagen. Na 2 weken nog geen bericht ontvangen of mijn spullen al afgehaald konden worden, heb ik ze maar eens gebeld. Het antwoord dat ik kreeg was dat de order al afgehaald kon worden, en dat ik zelf had moeten bellen en een afspraak had moeten maken om de order af te halen.

Het eerste afhaalmoment waren ze al volgeboekt. Het tweede afhaalmoment een week later werd ik op het allerlaatste moment afgebeld. Op het moment dat ik net een aanhanger wou huren. Met de reden dat mijn order niet in hun magazijn stond maar nog bij de transporteur.
Het derde afhaalmoment wat er werd afgesproken heb ik ze zelf van te voren gebeld en kreeg ik te horen dat de bestelde goederen nog op de boot zaten en die was al binnengekomen in Rotterdam maar moest nog door de douane. We hebben toen afgesproken dat ik gebeld zou worden als ik ze klaar stonden in het magazijn.

Na 2 weken nog geen bericht ontvangen. Geen telefoontje geen email. Heb ik besloten de koopovereenkomst te ontbinden en de order te annuleren. Op de site beloven ze dat ze klachten binnen 5 dagen afhandelen. Dus heb eerst 5 dagen gewacht daarna gebeld en kreeg een smoes te horen dat er een persoon verantwoordelijk was voor al het leed en dat diegene inmiddels ontslagen is.

Dus ik heb toen gevraagd of de bestelde goederen op voorraad waren en dat was het niet. Het zou nog 3 weken duren. Ik heb toen voorgesteld om iets anders te leveren en ter compensatie geen afleveringskosten in rekening te brengen. Dat was absoluut niet mogelijk dus bleef ik bij de keuze om de order te annuleren. Dat zou gelijk geregeld worden en nu ben ik weer bijna een week verder en nog steeds geen bericht of geld ontvangen.

Ik ben er nu helemaal klaar mee.

Geld terug binnen 1 week. Ik zit nu met een tuin zonder omheining en kinderen(2 jaar en 3 jaar) kunnen al 6 weken niet in de tuin spelen. Kan pas een schutting halen als mijn geld teruggestort is.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Timbercomposiet.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Timbercomposiet.nl in behandeling genomen

Bericht van Timbercomposiet.nl

6 maanden geleden - Beste heer Abdelmonaim El Bouaraoui Abdelmo, Zoals vermeld op onze site en op uw faktuur staat duidelijk vermeld dat bij “Afhalen’ van uw bestelling u zich minimaal 2 dagen van te voren dient te melden dat u de u de bestelling komt afhalen. Zolang wij niets van u horen gebeurd er gewoon niets en laten wij onze klanten hierin geheel vrij. Hieruit blijkt helaas dat u niet en/of niet goed onze “afhaal” procedure heeft gelezen. Al u dan pas 2 weken na uw bestelling ons informeert dat u de bestelling komt afhalen kan het zijn dat het door u bestelde niet meer op voorraad is en het weer even kan duren voordat de nieuwe voorraden binnen zijn. Dit was ook bij u het geval. De klant mag dan tussentijds bellen wanneer de goederen weer op voorraad zijn, maar dan wordt altijd een niet bindende en geschatte aankomstdatum doorgegeven. Bij definitieve binnenkomst, dus als de nieuwe voorraad weer echt fysiek aanwezig is, wordt de klant door ons hiervan correct op de hoogte gesteld. Verder gaan wij bestellingen voor vele honderden van onze “Afhaal” klanten pas verzamelen als zij zich minmaal 2 dagen van te voren hebben gemeld. Wij gaan dus niet per direkt na elke bestelling de goederen van grote omvang klaar zetten en/of reserveren en dan maar afwachten tot de klant zich heeft gemeld (of helemaal niet). Hiervoor zouden wij mega grote magazijnen moeten inrichten. Vandaar ook de meldplicht van minimaal 2 dagen voor ‘afhalen’. Zoals gezegd blijkt helaas dat u niet en/of niet goed onze “afhaal” en bestelprocedure heeft gelezen met alle gevolgen van dien, en kunnen uw frustratie door onbegrip dan ook begrijpen. Voor de goede orde delen wij u mede na uw annulering het bedrag van uw bestelling op 20 juni 2016 ten bedrage van € 1096,00 op uw bankrekening is bijgeschreven.

Alle klachten die gemeld zijn door Abdelmo