Klacht: Niet overeengekomen mijn opleiding op een andere locatie te volgen

op 13 september 2018 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Geachte,

Ik heb mij aangemeld aan het NCOI instituut voor de opleiding HBO Communicatie 1 jaar – locatie Leeuwarden en als tweede optievoorkeur Drachten (Friesland). Zoals vermeld op de website beide avond variant. Zonder overeengekomen staat er in mijn e-learning omgeving dat ik de opleiding volg op locatie Zwolle. De hele opleiding volgen is Zwolle is absoluut niet overeengekomen, laat staan dat dit voor mijn dienstverband onmogelijk valt te combineren. De opleiding op locatie Zwolle is dan ook overdag bestaande uit twee modules. Ik heb een overeenkomst via hun formulier direct ontbonden aangezien ik hier niet mee heb ingestemd. Helaas meerdere pogingen gedaan om schriftelijk contact op te nemen met NCOI. Tot mijn verbazing ontving ik zojuist wel een factuur met een behoorlijk bedrag. Ook nog eens hoger dan staat aangegeven voor instituut kosten.

Daarnaast zijn wij overeengekomen dat ik mij onder voorbehoud zou inschrijven en alleen deel zal nemen als ik akkoord kreeg vanuit DUO voor mijn LLLK krediet aanvraag. Zo niet ook dan kon ik kosteloos annuleren. Maar dit betreft wel een overeenkomst op te studeren in Leeuwarden.

Ik meld mijn klacht omdat ik een stapje voor wil zijn gezien negatieve berichten met ontbinding van.

Wanneer ik kan terug vallen op artikel 6 (algemene voorwaarden) van het instituut en dus kosteloos mijn inschrijvingovereenkomst kan annuleren vanwege niet overeengekomen deelname andere locatie.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 17 september 2018 om 16:55 geantwoord

Beste Jordyvdv,

Hartelijk dank voor het delen van uw feedback inzake uw inschrijving voor de opleiding HBO Communicatie - 1 jaar. We vinden het vervelend als er onverhoopt verwarring of onduidelijkheid is ontstaan over de startgarantie van locaties en de procedure m.b.t. de LLLK regeling.

Ons onderwijs kent een modulaire opbouw. Om de interactie in de groep en de kwaliteit van de opleidingsmodules te waarborgen dienen er voldoende aanmeldingen te zijn voor doorgang van uw opleidingsmodules. Voor de eerste twee modules van uw opleiding zijn er onverhoopt onvoldoende aanmeldingen ontvangen voor de locaties van uw voorkeur; Leeuwarden en Drachten.
Uit uw dossier maken wij op dat er telefonisch contact met u is geweest over deze situatie. Het eventueel uitwijken naar een alternatieve locatie volgt in overleg en in overeenstemming met de student. De plaatsing in Zwolle is overeengekomen voor de eerste twee modules van uw opleiding.

Op basis van uw internet inschrijving en het daarop aangegeven startmoment bent u geplaatst voor de opleiding met aanvang september 2018. Bij een LLLK aanvraag is het raadzaam om ruim van te voren in te schrijven. Het compleet maken van uw toelatingsdossier, de beoordeling van uw toelating, het afgeven van de verklaring en de behandeling en afronding van uw aanvraag bij DUO neemt enige tijd in beslag.

Uw e-mail van 11 september jl. en uw verzoek tot ontbinding hebben wij in goede orde ontvangen en verwerkt. Een bevestiging van uw annulering en een inhoudelijke terugkoppeling op schrijven is recentelijk naar u verzonden.

Heeft u nog vragen of opmerkingen met betrekking tot uw klacht dan helpen wij u graag telefonisch of per e-mail verder.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Jordyvdv