Klacht: Niet oplossingsgericht

op 04 juli 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

NCOI stelt het volgende:
“dankzij onze locaties door heel Nederland, is er altijd wel een locatie bij u in de buurt”
. “Onze aanpak is sterk gericht op uw eigen werkpraktijk en biedt een hoge mate van flexibiliteit”

Het is mij wel gebleken dat NCOI absoluut niet flexibel is en slecht communiceert en vooral niet voor werkend Nederland is.
In eerste instantie had ik me aangemeld voor uitsluitend Eindhoven. Nadat ik me had ingeschreven bleek echter dat ik alleen in Utrecht terecht kon en moest ik noodgedwongen de opleiding in Utrecht volgen. Terwijl ik gestart was met de opleiding bleek zelfs dat de Bachelor rechten nog niet geaccrediteerd was. Ncoi heeft mij vervolgens enige tijd geleden een aanbod gedaan opdat ik mijn opleiding toch af zou kunnen ronden. Ik was en ben namelijk zeer ontevreden over NCOI. Bij dit aanbod is nimmer gemeld dat de scriptie na goedkeuring binnen een jaar verdedigd diende te worden. Je hebt immers 3 kansen per module, wanneer je start aan een module ben je snel 1,5 jaar verder voordat je aan een eventuele 3e kans mag beginnen. Wanneer mij dit was medegedeeld had ik serieus overwogen of ik wel aan de herhalingstraining zou zijn begonnen. De herhalingstraining heeft mijn werkgever opnieuw geld gekost, een bedrag van ongeveer € 2.600,00.
Daarnaast zou ik me te laat hebben aangemeld voor een herexamen, waarmee ik het absoluut niet eens ben! Ik vind het jammer dat NCOi mijn weg zo bemoeilijkt. 23-06 spreek ik met medewerker van NCOI, deze geeft vervolgens aan op 26-06 bij mij op de kwestie terug te komen. Ik ontvang vervolgens op 03-07 pas een reactie en tussentijds is er geen contact met mij opgenomen. Het zou dan heel flauw van mij zijn om kosten hiervoor in rekening te brengen. NCOI is namelijk in gebreke gebleven door zich niet te houden aan de reactietermijn. Ik werk 40 uur in de week en ook mijn tijd is kostbaar. Medewerker stelt dat een student zich 6 weken voor het examen kan aanmelden, echter kan dit tot een week ,13 mei is derhalve niet de correcte datum. Medewerker heeft trouwens al voortijdig de kosten voor de herhalingstraining opgevraagd. Het even afwachten van een reactie is er niet bij. NCOI is immers extreem goed in het factureren van onnodig hoge kosten en de medewerkers vooral niet mee te laten denken met de student.

Ik ben tevreden wanneer ik de gelegenheid krijg mijn modules alsnog af te ronden en ik alsnog in de gelegenheid gesteld word mijn scriptie te verdedigen zonder bijkomende kosten. Ik wil deze kwestie op een nette manier afhandelen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 14 juli 2017 om 11:57 geantwoord

Beste DJ1980,

De afdeling studiebegeleiding heeft uw klacht in behandeling genomen.
Inmiddels heeft u per e-mail een inhoudelijke reactie ontvangen op de door u aangegeven aandachtspunten. We zien op dit moment geen reden om af te wijken van eerdere communicatie en regelgeving. Heeft u naar aanleiding van onze reactie nog vragen en/of opmerkingen, dan willen wij u verzoeken om contact op te nemen met uw studiebegeleider.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door DJ1980