Klacht: Niet nakomen afspraken

op 26 januari 2014 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

In november en december 2013 hebben we De Hypotheker Eindhoven (Pastoriestraat) bezocht in verband met de aanvraag van een hypotheek. Op basis van een goed gevoel en de bekende naam van De Hypotheker, hebben we besloten om hen in te schakelen als adviseur.

In de voorlopige koopovereenkomst is als ontbindende voorwaarde opgenomen dat wij uiterlijk 28 januari 2014 de financiering geregeld hebben. Onze adviseur vertelde ons dat deze datum realistisch en haalbaar is. Echter kregen we tot onze verbazing afgelopen week te horen dat 28 januari niet meer haalbaar is en tevens kon ons niet verteld worden wanneer de financiering wel rond zal zijn. Dit betekent dat we ook niet weten met hoeveel dagen/weken we de datum van de ontbindende voorwaarden kunnen verlengen. Een mogelijke verlenging betekent ook dat we de overdrachtsdatum moeten verlengen (wensen van de verkoper), wat wij niet willen. We vinden dat De Hypotheker tekort is geschoten met het opvolgen van zijn verantwoordelijkheden. Enkele opvallendheden:
– Kopie van mijn arbeidsovereenkomst raakten ze kwijt wat zorgde voor extra vertraging;
– Taxateur werd laat door hen ingeschakeld wat ook voor vertraging zorgde;
– Datum einde dienstverband op de intentieverklaring werkgever stond op 2013 ipv 2014 wat door onze adviseur (eerste check) niet was opgevallen. Hierdoor werd onze aanvraag niet behandeld/goedgekeurd door de bank.
We zijn heel goed geholpen in het begin en vinden het enorm jammer dat we nu in een onzekere situatie zijn beland.

- Dat onze dossier zsm wordt opgepakt en dat we duidelijkheid hebben over de goedkeuringsdatum.
- Korting op de advieskosten.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door ejvdl