Klacht: Niet mee mogen ondanks op tijd aanwezig

op 06 juli 2012 over Rayanair in de categorie Vliegmaatschappij

Wij zouden vandaag van Groningen naar Milaan/Bergamo vliegen en waren 1 1/2 uur van te voren aanwezig op het vliegveld, op tijd door de veiligheidscontrole, ticket al half afgescheurd door de juffrouw van Ryanair. Via de omroep wordt om 14.55 gemeld dat de vlucht vertraagd is door een technische storing en dat er om 15.15 nadere informatie volgt. We zitten op de eerste rij bij de gate, die op de bordjes staat, wachtend op nader bericht via de omroepinstallatie. Op een gegeven moment zien we, dat er passagiers naar het toestel lopen vanaf de deur ernaast, dus trekken de conclusie dat er kennelijk aan boord gegaan kan worden. We proberen naar die kant te komen, maar krijgen dan aan een tafeltje tussen de twee afdelingen te horen dat we te laat zijn. Terwijl er nog zo’n 100 passagiers aan boord moeten, en wij alleen handbagage hebben wordt gezegd dat er 4 x geroepen is. Wij hebben dit desondanks niet gehoord, er is nog tijd genoeg om 2 passagiers er bij te laten, maar er wordt botweg gezegd dat de bemanning een half uur nodig heeft om alle papieren in te vullen. en als wij er bij op moesten, ryanair nog een kwartier kwijt zo zijn.
Ik vlieg veel zakelijk, maar heb zoiets nog nooit meegemaakt. De controle vindt altijd bij gate plaats en nooit ergens tussenin. We hebben niet naar de functies en namen van de diverse mensen gevraagd, maar werden consequent geweigerd. 10 minuten na dit incident sloten de deuren van het toestel en vertrok het zonder ons.
We hebben uiteindelijk voor morgen een vlucht vanaf amsterdam geboekt.
Groningen is voor mij een erg bekend veld, omdat ik er zelf een vliegtuig heb staan… Ook ben ik redelijk bekend met de procedures, en dit had zonder meer goed geregeld kunnen worden

Excuses van ryanair, en terugbetaling van het ticket.
tegemoetkoming in de kosten van het gereserveerde hotel en d eextra reiskosten van Emmen naar Amsterdam.

Verbetering van de manier om klachten in te dienen

Alle klachten die gemeld zijn door Flynick