Klacht: niet kunnen rekenen

op 06 juni 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

Het is voor mij niet mogelijk om te rekenen in mijn ABP. Een paar jaar geleden kon ik nog wel rekenen. Ineens is het gestopt. Ik heb verschillende keren contact gehad met ABP maar ze komen iedere keer met een verklaring wat ik gewoon niet kan accepteren
De rekenmogelijkheden zijn geblokkeerd omdat ze niet kunnen garanderen dat de berekeningen correct zijn. Het enige wat ze zeggen . Wat vervelend nogmaals excuus maar antwoorden op mijn vraag krijg ik niet . Waarom kon ik eerder wel rekenen en mijn situatie is onveranderd gebleven.
Het volgende antwoord komt dan : wij hebben het intern uitgezet maar een antwoord moet je echt niet verwachten. Ik vind het ook lastig waar ik de klacht neer kan leggen want ik vind het een gemis dat ik niet kan rekenen

Ik ben tevreden wanneer ik weer kan rekenen in mijn ABP

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

ABP

Heeft op 08 juni 2016 om 15:20 geantwoord

Beste Floris,

We begrijpen dat het zeer vervelend is dat je geen gebruik kunt maken van MijnABP, ik zal dit signaal ook doorgeven. Echter is MijnABP een extra service. Doel van MijnABP is om onze deelnemers maximaal te informeren. Dit lukt helaas nog niet in alle gevallen. De mogelijkheden die MijnABP biedt zijn allereerst afhankelijk van de pensioensituatie in het algemeen, maar ook van de specifieke situatie van de individuele deelnemer, zoals u. Het kan dat hierdoor geen juiste berekening wordt gemaakt. En dat willen wij niet. Wij willen u wel een juiste berekening tonen. Het is misschien hard om te zeggen, maar het is een utopie dat alle deelnemers gebruik kunnen gaan maken van MijnABP. Indien je informatie nodig hebt over je pensioen, kun je altijd contact met ons opnemen: https://www.abp.nl/contact/

Cindy - Webcare Team ABP

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 08 juni 2016 om 19:33 geantwoord

Sorry er staat klacht is opgelost. Ben je nou helemaal van ..........
Beste Cindy Het signaal hoef jij niet door te geven want het was al een aantal keren gemeld. Er wordt wederom niet uitgelegd waarom ik eerder wel kon rekenen en sinds een goed jaar niet meer. Hoe kan dit.?? Hier wil ik een antwoord op. Natuurlijk kan ik altijd contact opnemen met ABP om vervolgens het zelfde verhaal te horen. Wat een machtspositie heeft de ABP. Ik zal er over na denken waaar ik moet zijn om antwoord op mijn vraag te horen. Maar het probleem is dus niet opgelost !!!!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door fkamphorst