Klacht: Niet goed stopzetten OV Jaarkaart en daarna niet leesbare mails waardoor de boete oploopt

op 13 januari 2014 over DUO-IBgroep in de categorie klachtmelden

Tot mijn grote schrik kreeg ik een mailtje van duo dat ik een boete had openstaan van 776 euro. Nou blijkt dat ik (net als vele anderen) nooit heb geweten dat ik de kaart ook bij een paal op het station stop moest zetten. Online heb ik wel netjes gedaan.

Ik ben gaan zoeken of er meerdere personen zijn met dit probleem. Op internet zijn er simpelweg honderden van deze klachten te vinden. Maar wat bij mij de kroon spant, is dat ze het bedrag hebben op laten lopen tot bijna €800! Daarom heb ik gebeld met DUO en het blijkt dat ze mij elke maand hierover een mailtje hebben gestuurd, en dat klopt. Echter blijven al deze mails wit/blanco wanneer ik ze open. Dit geldt voor mijn mailbox op mijn telefoon, iPad en MacBook. Omdat ik daar nooit over heb gebeld, is het (volgens DUO) mijn fout dat het bedrag zo hoog opgelopen is.

Wat erg typisch is, is dat ik geen enkele mail kon openen behalve de laatste waarin in staat dat ik moet betalen!

Ik leg me er inmiddels bij neer dat ik een boete moet betalen, maar over de hoogte ben ik het niet eens.

De hoogte van de boete zou het bedrag vanuit het eerste mailtje moeten zijn (ik denk rond de €200). Dat had ik tenslotte ook betaalt wanneer ik het eerste mailtje had kunnen lezen.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DUO-IBgroep

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DUO-IBgroep nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door N.T