Klacht: NCOI melkt student uit

op 17 juli 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb de 1 jarige HBO opleiding Personeelsmanagement gevolgd. Ik was echter net aan gezakt voor het examen Arbeidsrecht en arbeidswetgeving met een 5,2. Ik heb in april dit jaar een herexamen gedaan en had er nu echt een heel goed gevoel bij. Ik was er van overtuigd dat ik nu wel geslaagd zou zijn. Echter, ik bleek wederom een onvoldoende te hebben gehaald, een 4,7. Ik heb contact opgenomen met het NCOI met de vraag om er nogmaals naar te kijken want ik geloof er niets van dat ik het nog slechter heb gemaakt dan de eerste keer. Sterker nog, ik had zelfs een hoog cijfer verwacht. Ik kon het examen wel inzien maar dan moest ik wel binnen een paar dagen afreizen naar een ver inzagepunt op een door- de-weekse werkdag en als ik niet tijdig zou afzeggen moest ik er ook nog eens extra ervoor betalen. 30 mei kreeg ik de mail dat ik op 3 juni mijn examen kon inzien en als ik niet binnen 2 dagen af zou zeggen ik 25 euro moest betalen. Ik heb mijn beklag hierover gedaan. Ik heb ook van meer mensen om mij heen gehoord dat NCOI mensen onterecht laat zakken. Zo ken ik iemand die van een 3,6 opeens een 6,3 bleek te hebben gehaald. Maar dan moet je er dus wel bovenop zitten. Ik ben helemaal klaar met NCOI en wil nu gewoon een papiertje als bewijs van deelname. Ik wil geeneens meer tijd, energie en geld erin steken. Nu moet ik 100 euro betalen voor losse certificaten maar ik wil gewoon een cijferlijst/ bewijs van deelname. De opleiding heeft ruim 5400 euro gekost dus dan mag je toch ook wel iets ervoor terug krijgen i.p.v. overal weer geld voor te vragen. Ik word gedwongen om 100 euro te betalen omdat ik volgens NCOI gezakt ben voor mijn herexamen en ik dus geen recht heb op een diploma. Al zou ik niet alle vakken hebben gehaald dan vind ik nog dat ik een degelijk bewijs van deelname incl cijferlijst moet kunnen krijgen. Ik voel me belazerd en uitgeknepen door NCOI. Voor mij nooit meer NCOI.

Als mijn examen kosteloos wordt herzien en ik een degelijk bewijs van deelname incl cijferlijst toegestuurd krijg. Ik heb nu een jaar voor niets een hele dure opleiding gevolgd en ik ben niet van plan om nog meer geld uit te geven.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

Heeft op 20 juli 2016 om 19:04 geantwoord

Klacht opgelost? Ik weet nog van niets.
Ik ben een paar dagen afwezig geweest en heb een mail ontvangen dat ik gebeld ben maar ik heb NCOI nog niet kunnen spreken. Het probleem is nog niet opgelost. Volgens NCOI is er een oplossing gevonden maar NCOI heeft slechts telefonisch contact proberen op te nemen (en dat is nog niet gelukt). Op klacht.nl zie ik ook geen aangeboden oplossing dus de conclusie dat het opgelost is, is dus onjuist. Als het volgens NCOI is opgelost kan NCOI ook via deze site reageren. Ik heb mijn 06 nummer toegevoegd aan mijn profiel dus NCOI kan mij nu bellen tijdens werktijd. Ik wacht dit af.

Bericht van NCOI

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Raaphorst, Dank u wel voor uw reactie en het toevoegen van het telefoonnummer waarop u onder werktijd bereikbaar bent. Er wordt op korte termijn telefonisch contact met u opgenomen om de situatie persoonlijk te bespreken. Vriendelijke groet, NCOI Opleidingen

Bericht van NCOI

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Raaphorst, Zojuist heeft er telefonisch contact plaatsgevonden tussen u en een van onze studieadviseurs. Wij hebben begrepen dat dit gesprek prettig is verlopen en dat de door u gewenste oplossing deels mogelijk is. Vriendelijke groet, NCOI Opleidingen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 02 augustus 2016 om 15:35 geantwoord

NCOI heeft de klacht persoonlijk besproken met de studente.
Wij kunnen de gewenste oplossing deels toekennen. De certificaten van de reeds behaalde modules worden toegestuurd.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Paula Raaphorst