Klacht: Nalatingheid

op 22 mei 2016 over Bureau Jeugdzorg in de categorie

Goedendag,

Mijn klacht gaat over de nalatigheid van het personeel van Stichting Jeugdzorg Zoetermeer (Stanley Dennen)

Vanaf 1984 t/m 1997 ben ik geestelijk en lichamelijk mishandeld door mij stiefvader, maar geen enkele hulpverlener heeft mij kunnen helpen.

In 1997 ben ik uit huis geplaatst door Stichting Jeugdzorg Zoetermeer.
Deze actie was het aller uiterste, waar gelijk op is ingegaan. Er is niet gekeken naar andere oplossingen zoals, gesprekken tussen mij, en mijn moeder.

Na het uit huis plaatsten, ben ik in meerdere opvangcentrums en internaten terecht gekomen. (overal een kort verblijf)
Ik heb zelf op straat moeten overnachten, omdat een vaak genoeg geen plaats was voor mij.
Terugkeren naar huis was geen optie volgens Jeugdzorg, hoewel ik, en mijn moeder dit allebei graag hadden willen zien gebeuren.

Stichting Jeugdzorg heeft mijn moeder verteld, dat ik niet terug naar huis wou, en heeft mij gezegd, dat mijn moeder mij niet terug wou.
Dit heeft er toe geleid, dat de band tussen mij en mijn moeder totaal is verwoest, en deze is ook nooit weer goed gekomen.
Ook heb ik mijn 2 broertjes hierdoor niet kunnen zien opgroeien, en heb ook nooit een band kunnen opbouwen met mijn eigen broertjes.

Toen ik een klein jaartje erna 18 werd, heeft Jeugdzorg zich terug getrokken, omdat ik niet meer onder Jeugd zou vallen, maar onder Jong Volwassen. Ik moest gaan werken, en mocht ook geen contact zoeken met mijn moeder of broertjes, omdat ik nu mijn eigen leven moest gaan leiden van Jeugdzorg.

Daar waar mijn moeder heeft gefaald, heeft Jeugdzorg dat ook.
Er is mij namelijk nooit uitgelegd hoe ik met geld moest omgaan. Er is mij nooit iets bijgebracht over deze wereld. Ik kon niet eens rijst koken.

Toen ik dus op mijzelf moest gaan wonen, had ik geen idee hoe.
Ik werd aan mijn lot overgelaten, en heb daarna nooit meer iets van Stichting Jeugdzorg vernomen.

Mijn moeder was in de tussentijd verhuist, en kon dus ook geen contact met haar zoeken.

Ik leid al sinds 1997 aan heftige depressies. Meerdere malen heb ik geprobeerd een einde aan mijn leven te maken. Elke nacht hoop ik, niet wakker te worden de volgende ochtend..

Jaren lang heb ik gezocht en gevraagd naar hulp, maar deze kwam maar niet. Telkens wordt mij gezegd ” Sorry, maar u bent aan het verkeerde adres” en wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik zou tevreden zijn met een financiële schadevergoeding.
(Van het Riagg / en- of / Stichting Jeugdzorg Zoetermeer)

Ik wil een gesprek met de Nationale Kinder Ombudsman(vrouw)

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bureau Jeugdzorg

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bureau Jeugdzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michel..