Klacht: Na betaling alsnog kosten in rekening brengen en beslaglegging

op 28 juni 2016 over LAVG in de categorie Incassobureaus

Ik had bij London verzekering een reisverzekering nadat dit over was genomen van Money you. Dit is ongevraagd gebeurd, maar prima. Aangezien Money you altijd automatisch af schreef, ben ik hier ook vanuit gegaan bij London. Echter is dit klaarblijkelijk niet het geval en is er dus een achterstand ontstaan, die uit handen is gegeven aan LAVG.

Door een slechte communicatie vanuit Lavg kwam ik er dus pas laat achter dat er niet betaald is. Dat ik vervolgens op 16 juli 2015 een brief kreeg met d.d. 13 juli 2015 dat ik binnen 2 dagen diende te betalen. Dit heb ik destijds aangegeven en heb het bedrag direct overgemaakt. Dit zou dan zo opgelost zijn, maar nee…LAVG heeft dus zonder mij geïnformeerd te hebben de rechtszitting door laten gaan. Vervolgens krijg ik in oktober het bericht dat er een bedrag nog open staat, maar ik had alles reeds betaald? Wat staat er dan nog open, maar wederom geen reactie vanuit LAVG. 22 juni jl schijnt er een deurwaarder aan de deur te hebben gestaan, maar door mijn whiplash ben ik gewoon thuis en heb een werkende deurbel. Echter lag de enveloppe gewoon door de brievenbus. Er zat ook een print bij van een brief die 14 juni jl verzonden zou zijn, maar deze nooit eerder gezien.

Doordat zij brieven te laat versturen, of dus in sommige gevallen klaarblijkelijk niet, is er ook een veelste hoge beslaglegging gelegd op mijn uitkering. Ook hierover is van te voren geen contact geweest. Volgens LAVG is een bedrag van net iets boven de 80 euro (die gewoon betaald is) in een jaar na betaling is uitgegroeid tot €574,30. Waar ik overigens ook mijn twijfels over heb waar dit nu voor is.

Ik moet dus door een beslaglegging nu noodzakelijke therapieën af gaan zeggen omdat de belastvrijevoet niet klopt en ik moet maar gaan bedelen voor eten?

* dat er normaal gecommuniceerd wordt
* uitleg waarom er kosten gemaakt worden ten nadelen van mij, NADAT de volledige betaling reeds heeft plaats gevonden?

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LAVG

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LAVG over deze klacht.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LAVG nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LAVG in behandeling genomen

Bericht van LAVG

6 maanden geleden - Geachte heer/ mevrouw, Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u een schriftelijke reactie toesturen. Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Hoogachtend, LAVG

Alle klachten die gemeld zijn door Patries1011