Klacht: My Save Account

op 31 januari 2015 over MKBusiness in de categorie Incassobureaus

Ook ik werd net als waarschijnlijk vele anderen door een Call-center benaderd voor een “vrijblijvend” My Save Acccount met als lokkertje als ik bij ze zou blijven een hotelbon. In het inleidende praatje werd alles als vrijblijvend bestempeld en dat na 14 dagen het account zou stoppen zonder af te hoeven melden. Pas als ik het inleggeld zou betalen dan werd alles in werking gezet.
Echter ze hadden mijn rek.nr. al buit gemaakt en incasseerden gewoon het inlegbedrag. Want ik had mijn mailtjes erna eens niet goed gelezen. Na stornering en het terughoren van het bandje bleek pas goed waar ik toestemming voor gegeven had. En dat ze in de sommatie iets heel anders zeiden dan ik het inleidende praatje, ik had mij moeten afmelden.
De Call-centermedewerker ratelt in zo’n tempo dingen op dat je niet eens weet waar je een akkoord voor geeft, tussendoor hoor je herkenbare dingen die in het inleidende gesprek zijn genoemd, dus het zal wel goed zijn denkt de naieve medemens dan, waartoe ik ook kennelijk ook behoor al dacht ik dat niet van mezelf te zijn.
Ik heb dit gestorneerd en het account gesloten en boze mails gestuurd met bewijs van hun louche praktijken. Maar kreeg eerst van info@incassoservicedesk.nl aanmaningen en later van MKBusiness een telefoontje en een dreigende brief.
Zoeken op internet blijkt dat velen erin trappen en dat ze dit ook al jaren doen en waarschuwingen van consumentbeschermende organisaties ook negeren.

Ik ben pas tevreden als dit dit soort bedrijven goed aangepakt worden en geen schijn van kans hebben. Maar dat is helaas een illusie.
Verder zou bij een telefonische verkoop het hele gesprek opgenomen moeten worden inclusief inleidend praatje. En niet alleen een sommatie in een halve minuut in record tempo.
De consument wordt hierin niet beschermd als het gesprek maar ten dele wordt opgenomen.
Ik betaal niets al wordt het een rechtszaak.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over MKBusiness

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over MKBusiness nog niet in behandeling is genomen.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MKBusiness in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MKBusiness een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MKBusiness

Heeft op 14 juni 2016 om 11:06 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Alle klachten die gemeld zijn door naieve_gast