Klacht: Motor kapot na verversen olie bij Kwitfit in Lelystad

op 11 juli 2012 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Sinds feb 2012 heb ik een Renault Grand Scenic Diesel uit 2006. Al die tijd probleemloos meegereden en was starten en rijden. Reed echt als een trein.

Kreeg een melding dat de olie ververst moest worden. Langs gegaan bij Kwitfit in Lelystad..ik kon de volgende dag gelijk komen voor de olie. Ze hebben de olie ververst..nieuwe filter erin…tijdens de werkzaamheden is er een ontluchtingleiding los gegaan. Die jonge monteur wist niet waarvoor het was of waar hij het weer vast moest maken. Na wat overleg met chef..kwamen ze terug..en zeiden ze of ik naar Renault dealer wil rijden om dit te laten oplossen, want zij hadden geen idee wat het was..ik heb gezegd NEE, het is hier gebeurt..en het zat ook niet los..anders had ik het wel gemerkt..zoiets zit daar niet voor niets. Het heeft wel een functie. Na wat gepruts zat het erin..en kon ik betalen en wegrijden..

Paar dagen later..hoor ik een tik(ken) uit de motor..naar de Renault dealer gereden..krukaslagers kapot..mogelijk oorzaak..te weinig olie..of verkeerde olie in de motor..

ik kan geen andere oorzaak denken dan Kwitfit.

In feb de auto voor bijna 6000 gekocht..en kosten reparatie zou nu uitkomen op 6000 euro. Auto gaat nu naar een handelaar voor heel weinig geld..en ik zit met lege handen..Dankje wel!!!

Gedeelte van de gemaakte verlies vergoeden!

Bericht van Kwik-Fit

5 jaren geleden - Wij lazen uw klacht en zij benieuwd of de oorzaak van de schade inmiddels is achterhaald. Als wij nog iets voor u kunnen betekenen, wilt u dan een e-mail sturen naar webcare@kwik-fit? Bedankt voor uw hulp, Met vriendelijke groet, Kwik-Fit Nederland B.V. Webcare Team

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kwik-Fit in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kwik-Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kwik-Fit

Heeft op 11 september 2012 om 10:13 geantwoord

Wij hebben meneer een e-mail gestuurd met de vraag of wij nog iets hierin kunnen betekenen.
Tot op heden hebben wij geen reactie ontvangen en sluiten wij deze klacht.

Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Bejhan