Klacht: Model verknipt-1 jaar hersteltijd…

op 23 december 2012 over Brainwash Kapper in de categorie Kappers

copie van bericht verstuurd via site brainwash

onderwerp: Lang haar verknipt- 1 jaar hersteltijd nodig. Niet tevreden over klachtafhandeling

Mijn in laagjes geknipte lange haar (lengte tot halverwege schouderbladen) is totaal verknipt. Daarnaast is de klachtenafhandeling zeer slecht. Na een knipbeurt en ene “naloop” knipbeurt en een “herstelactie” bij een andere kapper. Resultaat: Ruim 20 cm eraf (tot net op schouders) en een model dat totaal niet valt door verkeerd uitdunnen. Het gaat ca 1 jaar duren voordat mijn oude model weer terug is.

Ik ben hier erg boos en verdrietig over elke keer als ik in de spiegel kijk..

De achtergrond:
Bij 1e knipbeurt(15 dec) heb ik gevraagd om een stukje van de lengte af. Geen verandering in het model, uitdunnen omdat ik veel haar heb en pony tot op het midden van de wenkbrauwen.

Resultaat: erg rond vallend kapsel (ipv “rommelig” zoals het was), zijlagen vielen niet richting mijn gezicht , een te korte en te scheve pony en vreemd vallende bovenste lagen aan de achterkant. Er leek een “gat” in te vallen aan de achterkant. Ik ben terug gegaan en heb deze punten aangegeven(17 dec). Ik ben door een andere kapster “nagelopen”. Hierbij heb ik een foto laten zien van mijn kapsel direct na mijn knipbeurt in maart 2012. Ik vond na het nalopen/uitdunnen al erg veel haar op de grond liggen. De volgende dag was ik niet tevreden over de volgende dingen.
Nog steeds te rond vallend
veel te korte plukken bij kruin aan achterkant en scheiding die zonder styling recht omhoog of opzij stonden
3 de langste laag was een dun matje geworden.

Ik ben weer terug gegaan(20 dec) en heb aangegeven dat ik erg ontevreden was (met benoeming van bovenstaande punten), dat mijn inschatting is dat het ca 1 jaar duurt voordat mijn oude model weer terug is.
Hierbij stond de kapster van de 1e knipbeurt (de filiaalleidster) mij te woord. Ze hield vol dat er kniptechnisch niets misgegaan was en nam totaal geen initiatief over het voorstellen van een oplossing. Ze bleef vragen naar wat ik wilde. Waarbij ik aangaf dit niet te weten omdat terug naar mijn oude kapsel niet mogelijk is en ik geen idee had wat er nog wel mogelijk was. Het voorstel was om de zaterdag erna terug te komen. Gezien mijn ervaring en de weinig concrete oplossing gaf dit mij geen vertrouwen dat dit goed zou komen en ik ben teruggaan naar mijn oude kapper van ca 3 jaar daarvoor. Zonder uitleg vooraf hebben zij mij laten zien dat er kniptechnisch niets van klopt en hebben zij kostenloos geknipt richting een model wat de minste lengte kost. Door het verkeerd uitdunnen is het veel bewerkelijker om in model te brengen en lukt het me niet om het een hele dag in model te houden wat met mijn vorige model moeiteloos ging.

Gezien het verloop van de klachtafhandeling en het niet meer hebben van vertrouwen ben ik niet meer teruggegaan naar het filiaal om dit uit te leggen.

Ik ben boos, verdrietig en ontevreden elke keer als ik in de spiegel kijk.

Ik vraag u om deze informatie door te geven aan de filiaalleidster. Daarnaast vraag ik om een voorstel voor een passende compensatie. Op zijn minst mijn geld terug van de knipbeurt en een compensatie voor 1 jaar hersteltijd door het verknippen.

Geld terug van knipbeurt en een passende vergoeding voor de schade (voorstel: bedrag twv 1 jaar elke 6 weken knippen)

Reactie van de melder van de klacht TrudieT

6 jaren geleden - PS dit was in filiaal alkmaar

Alle klachten die gemeld zijn door TrudieT