Klacht: misleidende informatie mondzorg tot 18 jaar volledig vergoed!

Bas op 25 januari 2017 over Zilveren Kruis Achmea in de categorie Zorgverzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer of mevrouw,

Graag wil ik een klacht indienen over mijn declaratie.

Na een controle bezoek aan mijn tandarts bleek dat mijn dochtertje een mondbeschermer nodig heeft in verband met tandenknarsen.
Ik heb van onze tandarts een offerte ontvangen en heb o.b.v. hiervan de vergoedingen op de website van u, het Zilverenkruis bekeken om op te maken wat voor ons de financiele consequentie zou zijn.

Als ik dan inlog op mijn personeelijke pagina en netjes alle stappen volg kom ik bij het betreffende overzicht en is onderstaande melding te zien.

Kinderen jonger dan 18:

Kinderen krijgen tot 18 jaar de basisverzekering (inclusief tandheelkunde) gratis. Daarnaast hebben zij dezelfde aanvullende dekking als de ouder met de meest uitgebreide zorgverzekering.

Voor kinderen tot 18 jaar geldt geen eigen risico. Ook niet als u zelf een vrijwillig eigen risico heeft gekozen.

Aangezien wij een aanvullende verzekering hebben van minimaal 3 sterren ben ik daarmee aan het rekenen gegaan met als resultaat dat mijn kosten hiervoor nul euro zouden zijn en daarmee de mondbeschermer volledig door jullie zou worden vergoed. Op basis hiervan heb ik onze tandarts akkoord gegeven voor de offerte en heeft mijn dochter inmiddels het betreffende mondbeschermer mogen ontvangen.

Tot mijn verbazing ontving ik deze week een factuur van 84,54 euro voor deze mondbeschermer.
Op donderdag 19-01-2017 heb ik n.a.v. deze factuur contact opgenomen met uw medewerkster mevrouw Cindy Groote.
Zij heeft met mij meegekeken en kwam tot dezelfde conclusie dat dit gewoon vergoed moet worden. De vraag bleef waarom ik het dan wel moet betalen?
Pas na meerdere keren in de wacht gezet te zijn omdat uw medewerkster het aan meerdere collega’s moest navragen. Blijkt ineens dat er een regel bestaat dat deze mondbeschermer niet vergoed word voor kinderen.
Dit is dus afwijkend van de informatie die jullie op jullie site verkondigen!

Wanneer dit vooraf voor mij wel duidelijk zou zijn geweest had ik verder gekeken naar een alternatieve oplossing.

De conclusie die ik hieruit trek is dat als hetgeen wat uw medewerkster verteld klopt de informatie op de website misleidend en onvolledig is voor mij als uw verzekerde en dat ook uw eigen medewerkers moeite hebben met het vinden van de juiste informatie. Dat ik als verzekerde nu een product heb welke ik niet zou hebben aangeschaft indien dit vooraf duidelijk was geweest.

Ik vindt daarom dan ook dat ik de betreffende mondbeschermer niet hoef te betalen en dat jullie als verzekeraar de kosten voor jullie rekening nemen.
Tevens zou ik jullie willen vragen om duidelijker te zijn in jullie informatievoorziening.

Een klacht is immers een gratis advies om te verbeteren, nietwaar?

Graag hoor ik van u hoe jullie dit gaan oplossen.

Met vriendelijke groet,

PS: normaal gesproken bel ik altijd vooraf met u voor dit soort zaken, maar omdat uw medewerkers mij iedere keer vertelden dat ik heel makkelijk dezelfde informatie ook op internet kan opzoeken heb ik dat dus dit keer gedaan.
Met als resultaat dit! Is dit dus de reden waarom u klanten adviseert het zelf op te zoeken?! Onder het mom van klantvriendelijkheid?

Gewenste Oplossing:

Als de mondbeschermer volledig word vergoed!

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zilveren Kruis Achmea

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zilveren Kruis Achmea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door