Klacht: misleidend/ ik voel mij opgelicht

op 21 mei 2021 over Telefoongids.com in de categorie Online Gidsen

Ik werd op 21 april benaderd door Telefoongids.com. Er werd gevraagd of ik mijn bedrijfsnaam vermelding wilde verlengen. Ik werd overdonderd door de snelle manier van praten en dacht even dat ik met De Telefoongids had te maken. Dat had ik namelijk 3 jaar geleden al opgezegd. Ik was even in de war dat ik misschien nog een abonnement bij De Telefoongids had lopen. Ik vroeg of ze mij de informatie wilden toesturen zodat ik het rustig kon na kijken. Dat zouden ze dan naar mijn bekende e-mail adres sturen.
Een paar uur later belt een verkoopmedewerker mij om te vragen of ik de bevoegde persoon ben om een opdracht te geven voor het toesturen van informatie naar mijn mail adres. Ik werd door deze man overdonderd, doordat hij kort daarvoor vroeg: ik start ter controle de band opname voor de opdrachtbevestiging. Vervolgens wenst hij mij een prettig dag. Wat een vreemd gesprek voor het toesturen van informatie voor een bedrijfsnaam vermelding.
Ik ben misleid en denk ondertussen dit zit niet goed.
Maar goed ik krijg de informatie toe gestuurd en kan dan in alle rust nalezen wat de opdracht inhoud. 24 April krijg ik per e-mail een factuur toegestuurd. Laat ik nu net van 24 tot en met 28 april een paar dagen met de familie weg zijn. Donderdag 29 april lees ik de e-mail en zie de factuur bijgesloten voor betaling. Geen informatie erbij maar wel een betalingsplicht. Daarbij op de factuur staat ook nog dat er automatisch een verlenging plaats vind. Ik stuur direct diezelfde dag een e-mail naar het bekende adres van Telefoongids.com met het verzoek dat ik geen contract met hun wil afsluiten voor een bedrijfsvermelding. Het is precies acht dagen nadat ik het misleidende gesprek heb gehad met die twee telefonische verkopers. Ik denk dat komt wel goed want je hebt acht dagen de tijd om een telefonisch opdracht te kunnen annuleren. Vier mei wordt ik gebeld door Telefoongids.com met de mededeling dat ik een betalingsachterstand heb. Ik vertel de jonge man aan de telefoon dat ik per e-mail op 29 april een opdracht heb verstuurd naar Telefoongids.com met de mededeling dat ik af zie van een bedrijfsvermelding bij hun op de website. Hij beweerd mij te vertellen dat hij deze e-mail nooit heeft ontvangen. Vervolgens reageer ik hierop dat ik de factuur niet betaal en wens geen zaken te doen met Telefoongids.com. De jongeman neemt vervolgens een agressieve toon aan en zegt met kwade stem dat ik een betalingsverplichting heb. Vervolgens zegt hij omdat ik niet aan mijn betalingsverplichting wil voldoen stelt hij mij in gebreke.
De annuleringstermijn is ruimschoots verstreken en verder uitstel wordt niet toegestaan. Zo’n telefoontje heb ik in mijn hele leven nog nooit eerder meegemaakt. Weer wordt ik door Telefoongids.com totaal overdonderd. Ik denk dit zit echt niet goed. De man aan de andere kant van de telefoon wordt als maar kwade en sommeert mij direct over te gaan op betaling van de factuur vermeerderd met 50,00 Euro herinneringskosten en 40,00 Euro administratie kosten. Ik zeg nogmaals: dit ga ik echt niet betalen. De jonge man aan de andere kant van de lijn wordt nog kwade en zegt dat hij de zaak uit handen geeft aan de juridische afdeling van Telefoongids.com.
Nadat hij kwaad het gesprek beëindigd ontvang ik binnen een paar uur een e-mail met daarin de mededeling dat ik per direct de factuur van 181,50 Euro plus de herinneringskosten met een minimum van 50,00 Euro 40,00 Euro incassokosten in totaal 271,50 Euro zoals in de algemene voorwaarden staat omschreven.
Ik heb tot nu toe nergens de algemene voorwaarden kunnen vinden!
Volgens mij ben ik nergens toe verplicht. Ik heb nergens schriftelijk en mondeling toestemming gegeven voor een opdracht. Ik heb ook niet getekend voor de algemene voorwaarden.

Ik ben pas tevreden als Telefoongids.com de factuur crediteert en mij voor altijd met rust laat.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telefoongids.com over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door R. Westerhof