Klacht: Mishandeling

op 05 oktober 2017 over amsterdam arena in de categorie Algemeen

Amsterdam Arena

t.a.v. directie

Geachte directie,

Graag wil ik een verklaring van u over een aanhouding door medewerkers van uw organisatie van mevrouw Chita Gross zaterdagavond 30 september jl. gisteravond tijdens het concert van de Rolling Stones in de Arena in Amsterdam.
Mevrouw Gross (54) was samen met haar man de heer Richard de Bijl, een vriendin en mijzelf, Robbert van der Geest, bezoekers van het concert van de Rolling Stones. Mevrouw Gross werd na een toiletbezoek door een van uw medewerkers gemaand weg te gaan van de plek waar zij op dat moment stond te wachten op haar vriendin. Mevrouw Gross had op dat moment haar mobiele telefoon in haar handen en stond een foto of filmpje te maken van het optreden. Mevrouw Gross vroeg waarom zij weg moest. Zij legde uit dat zij een kaartje had en alle recht had daar te staan. Het toegangsbiljet was echter in het bezit van haar man, die op de tribune zat. Voordat mevrouw Gross de gelegenheid werd geboden bij haar man het geëiste toegangsbiljet op te halen werd zij door twee te hulp geschoten collega’s met geweld verwijderd. Daarbij is haar arm zodanig op haar rug gedraaid dat dit tot een kneuzing en ontwrichting van schouder en pols heeft geleid (zie bijlagen). Vervolgens is mevrouw Gross aan de politie overgedragen waar zij in een cel werd gestopt. Zij moest daar haar BH uitdoen, broekriem verwijderen en is daar als een crimineel behandeld.
Omdat mevrouw Gross langdurig wegbleef maakte haar man, haar vriendin en ik ons uiteraard zorgen over waar zij bleef. Pas na 45 minuten kregen wij met haar contact en begrepen dat zij was aangehouden en in de cel van de politie zat. Na enige tijd heeft de politie mevrouw Gross de straat op gezet zonder enige verklaring.
Toen ons gezelschap zich eenmaal had herenigd was mevrouw Gross vanzelfsprekend zwaar aangeslagen en zeer emotioneel. Voor een verklaring over het verloop en de reden van de aanhouding hebben wij ons vervolgens gemeld bij medewerkers van de Arena en van beveiligingsorganisatie TSC. Daar werden we echter niet veel wijzer omdat iedereen naar elkaar verwees als zijnde de partij die in deze verantwoordelijk was. Vervolgens wilden we aangifte gaan doen bij de politie maar dat kon volgens de dienstdoende agent niet ter plekke. Wij moesten daarvoor naar een regulier politiebureau, wat deze politiepost klaarblijkelijk niet was.
Met veel moeite hebben wij uiteindelijk het dossiernummer gekregen waaronder deze zaak bij de politie is gearchiveerd. Dit nummer is PL1300-2017207700.
Uiteraard laten wij het hier niet bij zitten en eisen van uw organisatie een volledige verklaring over dit volledig disproportioneel optreden van uw medewerkers. Vanzelfsprekend zal ik bij uitblijven daarvan en genoegdoening aan mevrouw Gross alle middelen inzetten om dit gewelddadige optreden van medewerkers van uw organisatie aan de kaak te stellen.

Voor uw informatie, mevrouw Gross is een voormalig Nederlands topsporter, meervoudig nationaal kampioen en bronzen medaillewinnaar WK Judo 1987.

Graag zie ik uw reactie binnen een redelijke termijn van 36 uur tegemoet.

R.F.J. van der Geest
Bakenessergracht 30
2011 JW Haarlem
Tel. 06-15007280

Wanneer aan mevrouw Excuses worden aangeboden en haar schade wordt gecompenseerd.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over amsterdam arena

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over amsterdam arena nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robbert van der Geest