Klacht: Misbruik van je functie als agent

op 27 september 2016 over Politie in de categorie

Ik heb een logo geschil. Daar was ik zelf met de tegenpartij over in gesprek geweest. Inmiddels de zaak ook al bij de rijdende rechter neergelegd.
Telkens op donderdag werd ik gebeld door iemand die zich voordeed als agent. En telkens als ik gebeld was heb ik de dag daarna navraag gedaan bij de politie en was er niets over de zaak bekend en kreeg ik steevast als antwoord. Mevrouw de politie mengt zich niet in zulke zaken. Donderdagmiddag de redactie van de rijdende rechter belt of de zaak nog aan de orde is, dat is zo. De tegenpartij gaat ook gebeld worden en voor mij is 1 en 1 twee. Ik zet een app op mijn telefoon want zeker weten word ik door de zogenaamde agent gebeld. En ja hoor nog geen anderhalf uur later hangt hij aan de telefoon (inmiddels bekend dat hij een bureau waarvoor ik werk ook al voor de 2e maal heeft gebeld) De toonzetting van het gesprek is behoorlijk intimiderend en vooral eisend en dreigend. Ik meld hem vriendelijk dat het gesprek is opgenomen. En weer controleer ik of wat hij zegt ook op het bureau bekend is. En weer helemaal niets. Pas weken later kom ik erachter dat het toch om een agent gaat die gewoon ver zijn boekje te buiten is gegaan. Ik dien een klacht in bij de politie zelf en het komt tot een gesprek bij mij thuis. De agent bied zijn excuses aan. Die neem ik niet aan omdat zijn acties niet eenmalig waren. Maar nu ruim vier maanden later heb ik nog dagelijks last van dat het vertrouwen in het politie apparaat weg is. Er zijn steeds meer vragen van waarom? Waarom doet zo iemand iets en laat hij zich voor een karretje spannen.

Als deze zaak boven tafel komt ik heb het idee dat het in de doofpot word gehouden. Dat ik van de bewuste agent te horen krijg waarom hij deze acties tegen mij heeft geplaatst. Volgens mij is een van de grootste taken van de politie aan hoor en wederhoor doen. En niet je functie misbruiken door mensen angst aan te jagen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Politie

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Politie nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ozo