Klacht: MijnABP bij het grofvuil ?

op 08 juni 2017 over ABP in de categorie Pensioenen

Al dagen probeer ik in te loggen. Er zou een storing zijn, dagenlang anno 2017!
De klantenservice geeft alleen een nietszeggend antwoord. Inmiddels lees ik op internet dat er al jaren problemen zijn. Het komt mij voor dat ABP de kennis ontbeert het systeem goed te krijgen. Op zich geen probleem maar wees dan niet arrogant en huur deze in. Zo als het nu gaat is het wel heel anateuristisch.

Tevreden ben ik pas als ik kan inloggen en een volgende storing niet langer duurt dan 6 uur . Dit kan nooit een probllem zijn als je een behhorlijk backup draaiboek hebt.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

2 maanden geleden - Hallo meneer Jordaan, Ik kan begrijpen dat dit leidt tot frustratie. Omdat het een probleem van technische aard betreft, is het lastig aan te geven wanneer de storing opgelost is. Is er bepaalde informatie waarnaar je op zoek bent? Of kan ik je mogelijk ergens anders mee helpen? Ik hoor het graag. Groet, Sefanja - Webcare Team ABP

Reactie van de melder van de klacht ZeerOngewenst

2 maanden geleden - Vriendelijk geformuleerd maar de inhoud van de reactie is niets zeggend. Een zelfde technisch probleem dient niet zo vaak voor te komen en dan ook nog eens meer dan een week te duren. Ik heb veel te lang in de computerindustrie gewerkt om dit te geloven. Dit is een management / organisatorisch probleem waardoor tegelijker tijd de indruk gaat ontstaan dat ABP klachten niet serieus neemt. m.v.g. H.Jordaan

Bericht van ABP

2 maanden geleden - Ik snap dat deze indruk hierdoor ontstaan kan. Klachten nemen wij wel degelijk serieus. Ik heb dan ook een melding richting ICT verstuurd. Ik hoop dat je snel weer toegang tot MijnABP krijgt. Groet, Sefanja

Reactie van de melder van de klacht ZeerOngewenst

2 maanden geleden - Goed dat u het doorgestuurd heeft naar de ICT afdeling maar dat is volstrekt onvoldoende. We zijn nu bijna twee weken !!! verder en geen stap opgeschoten. Zoals eerder aangegeven is dit naar mijn mening geen technisch maar een management / organisatorisch probleem, maar in ieder geval lijkt het te moeilijk voor uw ICT afdeling. Op de website wordt alleen vermeld: Onze excuses! Door een storing werkt uw persoonlijke MijnABP omgeving nu niet. Wij zijn hard aan het werk en proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen voor u. Ik stel voor de laatste zin te vervangen door : We doen wat we kunnen en zodoende blijft er veel werk over. Het komt mij voor dat dit een betere reflectie van de werkelijkheid is. m.v.g. H.A. Jordaan

Reactie van de melder van de klacht ZeerOngewenst

1 maand geleden - Geachte mevrouw Sefanja, Uw "ICT" afdeling is nu al een maand hard aan het werk om zo snel mogelijk een storing op te lossen. Helaas valt hier niets van te merken. Eerder heb ik er al vraagtekens bijgezet of deze afdeling wel voldoende competent is en of klachten wel serieus genomen worden. Een antwoord dat de klacht in behandeling is genomen is onvoldoende. Graag verneem ik nu van u wat ABP hieraan nu echt gaat doen en wanneer gedacht wordt dit probleem op te lossen. Het lijkt dat een storing van meer dan een maand een organisatie als ABP onwaardig is. m.v.g. H.Jordaan

Bericht van ABP

1 maand geleden - Ik moet aangeven dat MijnABP een extra service en wij niet iedereen toegang kunnen bieden. Doel van MijnABP is om onze deelnemers maximaal te informeren. Dit lukt helaas nog niet in alle gevallen. De mogelijkheden die MijnABP biedt zijn allereerst afhankelijk van de pensioensituatie in het algemeen, maar ook van de specifieke situatie van de individuele deelnemer. Het kan dat hierdoor geen juiste berekening wordt gemaakt. En dat willen wij niet. Wij willen u wel een juiste berekening tonen. Het signaal is doorgegeven en we blijven werken aan MijnABP. Helaas kunnen we niet aangeven wanneer het voor u werkt. Is er een andere manier waarop ik van dienst kan zijn? Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Alle klachten die gemeld zijn door ZeerOngewenst