Klacht: Mijn Garmin Tactix Charlie is na 2,5 jaar dood.

op 28 mei 2021 over Garmin in de categorie Electronica - GPS

Betreft: Bestelnr. 103379448536
Tot voor kort was ik een zeer tevreden klant van Garmin, en voelde mijzelf zelfs een beetje een ambassadeur van het merk Garmin door familie en vrienden te vertellen over mijn positieve ervaringen met Garmin producten en de service die Garmin verleend.
In het verleden had ik tot grote tevredenheid een Garmin Nüvi 300 voor in de auto. Al ruim 3,5 jaar fiets ik geregeld met mijn Garmin fiets navigator, de Edge 1030. Ook tot grote tevredenheid.
Sinds eind 2018 ben ik ook de trotse bezitter van een Garmin Tactix Charlie horloge van (€ 750) met heel veel nuttige functies waaronder een navigatiesysteem. Net geen twee jaar later braken de twee rubber bandhouders. Ik kreeg toen keurig nieuwe bandhouders toegestuurd. Ik bleef daarmee een tevreden klant.
Echter twee weken geleden (14 mei 2021) hield mijn Garmin Tactix Charlie er zomaar ineens helemaal mee op. Ik draag mijn horloge ook ’s-Nachts. Voordat ik naar bed ging had ik nog minimaal 40% batterij power, in principe meer dan genoeg voor een aantal dagen. Maar toen ik ’s-Ochtends opstond zat er geen leven meer in. Ik heb nog gepoogd het horloge op te laden. Tijdens het opladen zag ik nog wel vaag een groene driehoek op het scherm. Dit kende ik niet, maar later bleek het horloge toch zo dood als een pier.
Ik heb daarop meteen Garmin Customer support gebeld. Helaas kreeg ik niet het antwoord dat ik gewend was van Garmin. Reparatie was namelijk niet mogelijk. Er zou wel een nieuwe gestuurd kunnen worden, maar ik zou dan wel € 186,91 moeten bijbetalen en slechts 1 jaar garantie krijgen. Ik ging hier niet mee akkoord en vroeg naar een beter voorstel. Vier dagen later, op 18 mei, kreeg ik desondanks nogmaals hetzelfde voorstel, maar nu per e-mail.
Ik heb daarop opnieuw Garmin Customer support gebeld, maar kreeg wederom hetzelfde antwoord. Ik gaf wederom aan niet akkoord te gaan en een klacht zou indienen indien Garmin niet met een veel beter voorstel zou komen. We zijn inmiddels 10 dagen verder en ik heb nog geen beter voorstel ontvangen.
Ik ben nu erg teleurgesteld in Garmin. Daarom dien ik nu formeel een klacht in.
Ik ben 53 jaar en ga voorzichtig met mijn (kostbare) spullen om. Ik was daarom onaangenaam verrast dat mijn horloge van € 750 er na 2,5 jaar zomaar mee ophield. Als ik een inferieur horloge had gewild, dan had ik voor een fractie van de prijs een vergelijkbaar horloge via AliExpress kunnen kopen. Door voor Garmin te kiezen, kies ik voor kwaliteit en garantie. Tenminste dat dacht ik!

Ik wil u via deze weg verzoeken om mij een veel beter voorstel te doen toekomen, zodat ik weer een tevreden Garmin klant en ambassadeur kan worden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Garmin over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Garmin in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Garmin een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Garmin

Heeft op 01 juni 2021 om 12:57 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door HansVorstenbosch