Klacht: Mijn dochter en ik worden belemmert om elkaar te zien om het weekend

op 06 oktober 2016 over Bureau Jeugdzorg in de categorie

Geachte heer/mevrouw…
De afspraak was:
Om het weekend vanaf 2014 kon ik mijn dochter alysha halen in Rotterdam bij haar moeder,en dat heb ik gedaan door steeds iemand te regelen met eigen vervoer om met mij om het weekend mijn dochter te gaan halen in Rotterdam.De kosten voor de brandstof om op en neer van Oosterhout naar Rotterdam rijden om mijn dochter te halen,dat werd steeds vergoed door de gemeente Oosterhout want daar kreeg ik bijzondere bijstand voor.In de maand mei hield het op om nog mensen te vinden die de weekenden wilde meerijden om mijn dochter te halen in Rotterdam,en in deze periode kreeg ik ook ineens bericht van een schuldeiser en die wilde beslag leggen op mijn uitkering.Als dat zou zijn geweest dan zou ik mijn dochter ook niet kunnen onderhouden,maar dat probleem is van de baan alleen nu nog het probleem zien op te lossen dat ik mijn dochter weer kan zien om het weekend.Onze thuisvoogd josee wilde eerst proberen om voor mijn dochter alysha een OV- kaart aan te vragen in Rotterdam,zodat ze zou kunnen reizen van Rotterdam naar Oosterhout maar hier was mijn ex op tegen.Ze wilde niet dat onze dochter alysha van 14 jaar alleen met de trein zou reizen,en er wordt gewoon weer naar men ex geluisterd door de thuisvoogd en vaders mag het allemaal maar weer zien op te lossen.De thuisvoogd jossee kwam toen aan met het idee om bij mijn gemeente bijzondere bijstand aan te vragen om met het openbaar vervoer te kunnen,dus om met de bus/trein/tram mijn dochter op te halen in Rotterdam.En eigenlijk is het niet meer als normaal als dat ouders elkaar tegemoet komen op een fatsoenlijke manier en die luid,moeder zet dochter af in Rotterdam op het treinstation op de vaste tijden en dochter reist het stuk tussen Rotterdam en Breda alleen.En ik als vader kan onze dochter opvangen op het treinstation in Breda,en als er zo gehandeld zou worden dan zou onze dochter zien dat beide ouders bereid zijn om haar wens te vervullen.Onze dochter heeft er ook weet van dat haar moeder tegenwerkt en dat verkondigt ze ook in onze apps,en Alysha heeft mij ook al een hele tijd geleden al aangegeven dat ze het gevoel had dat onze thuisvoogd jossee meer achter de moeder van alysha stond als achter alysha zelf.Dit heb ik toen aangegeven aan de thuisvoogd jossee en schijnbaar heeft ze dat gevoel bij alysha nog niet weggenomen tot vandaag de dag.Als men werkt in het belang van een kind dan hoort het kind niet het gevoel te hebben dat ze achter wordt gesteld door een thuisvoogd,en als een kind zelf zoiets aangeeft dan zou je toch zeggen dat een thuisvoogd met het kind in gesprek zou gaan zodat het kind niet meer het gevoel krijgt dat ze achter word gesteld. Alysha onze dochter schreeuwt het van de daken dat ze maar al te graag naar haar vader wilt en ze is er van overtuigd dat ze het stuk reizen tussen Rotterdam en Breda wel alleen kan,zolang haar moeder haar maar op het treinstation in Rotterdam zet zodat ik als haar vader haar van het treinstation in Breda zou kunnen halen.Maar ook hier wordt onze dochter alysha niet in gehoord in feite want moeder bepaald het toch schijnbaar,en eigenlijk is het zo erg dat we nu aan onze derde thuisvoogd zitten,want de andere 2 die deugende niet volgens mijn ex en er werd destijds weer gewoon geluisterd en er werd maar weer andere thuisvoogd gezocht.En dit getouwtrek blijft maar bezig en daarom wordt het tijd dat er een juiste oplossing voor wordt gezocht zodat alysha weer om het weekend naar mij kan,en dan zal het met alysha ook beter gaan op haar thuisfront bij haar moeder.Want als alysha in deze situatie geen stabiliteit krijgt,dan zal het op haar thuisfront bij haar moeder ook niet soepel gaan verlopen en wat ook algemeen bekend is.Ik ben altijd bereid geweest om onze dochter alysha te halen en ik heb altijd moeten reizen om mijn dochter te kunnen zien en dat deed ik met liefde en plezier,maar aangezien dat het reizen met het openbaar vervoer ingewikkelder word dan zou het gewoon makkelijk zijn als wij als ouders elkaar tegemoet komen en het is ook niet meer als normaal lijkt mij.Ik kijk uit naar de reactie van u van wat u hier nou van vind,want naar mijn inzicht zit ik gewoon goed en ik bekijk ik vanuit onze dochter,want onze dochter zou alleen maar willen zien dat wij als ouders elkaar tegemoet komen en dan krijgt alysha daar ook rust in en wat ook onderhand wel eens tijd wordt.

Ik zou tevreden zijn wanneer er onderhand eens 2 ouders elkaar tegemoet kwamen zodat onze dochter zonder belemmering om het weekend naar mij kan.En het mooiste zou zijn dat onze dochter zou zien dat wij als ouders ieder ons steentje bij zou dragen,zodat ze bij haar moeder en om het weekend bij haar vader kan zijn.Dat is iets wat ieder kind zich wenst,om een goed contact met moeder en vader te hebben.

Vriendelijke groet.

Hoogachtend, Martin de Hoogh

Martin de Hoogh
Buys Ballotlaan 41
4904ka Oosterhout nb.
Tel. 0613481403

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bureau Jeugdzorg

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bureau Jeugdzorg nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door alyshaenpapa