Klacht: Mijn ABP werkt niet

Soyvo op 06 november 2018 over ABP in de categorie Pensioenen

Ik kan, na inloggen, niet mijn pensioen keuze berekeningen maken. Kon ik in Juni nog wel. Ik zit nu 7 maanden voor mijn AOW leeftijd en wil met mijn partner nu de goede keuzes maken. Er schijnt een blokkade te zitten en er wordt aan gewerkt zegt men. Ook zijn mijn gegevens niet meer bij “ Mijn pensioenoverzicht” aanwezig. Gegevens zijn niet aangeleverd door ABP, staat er.

Ik ben tevreden als Mijn ABP weer werkt, zoals het altijd heeft gedaan, n.l. Dat alles weer goed functioneert, en ik kan schuiven met bedragen en berekenen, zoals voorheen. En als ABP ook de gegevens weer aanlevert bij “mijn pensioenoverzicht” ,

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

3 jaren geleden - Hallo Sonja, Vervelend dat je geen gebruik meer van MijnABP kunt maken. Ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is. Wil je mij je klantnummer geven? Dan kan ik bij je gegevens kijken. Met vriendelijke groet, Koen - Webcare Team ABP

Reactie van de melder van de klacht

3 jaren geleden - Hallo Koen, Klantnummer: 9008853 Het is heel vervelend voor mij en mijn man dat ik nu niets kan berekenen. Ik heb n.l. Nog een klein pensioentje, en moet door te schuiven bekijken wat voor ons het meest gunstig is. Mijn man krijgt n.l. Pas later AOW en wij willen nu een goede jaren-planning kunnen maken. En dat ook “mijn pensioen.nl” geen gegevens heeft van ABP .... Zo heb ik totaal geen inzicht. Ik heb wel een paar bedragen op papier gekregen, maar daar kan ik zo niet zo veel mee. Ik kan niet vergelijken, Ook weet ik nu niet of mijn AOW of pensioen hoger is voor de loonheffingskorting. Als ik inlog met DigiD krijg ik geen SMS-authenticatie. Ik heb wel nivo “midden”. Dus ik kan wel inloggen met DigiD, maar zodra ik wil van plannenaanpassen, blijft hij steken. Ook al via Edge, Google enz geprobeerd. Werkt niet. Hoop dat er spoedig wat aan gedaan wordt. Vriendelijke groet, Sonja Wagemans

Reactie van de melder van de klacht

3 jaren geleden - Intussen heb ik min DigiD verder ingesteld. Nu wel een SMS om in te loggen, maar maakt niets uit.

Bericht van ABP

3 jaren geleden - Hoi Sonja, Vanuit hier zie ik geen blokkade in MijnABP. Het enige dat je niet zelf kunt instellen is de ingangsdatum van het pensioen. Dit komt doordat je een ontslaguitkering hebt. We gaan er dan vanuit dat deze doorloopt tot de AOW-leeftijd. In dat geval kan het ABP KeuzePensioen op zijn vroegst ingaan op de AOW-leeftijd. Het lijkt er toch op dat er een probleem zit in de computer die je gebruikt. Hiermee kan ik je helaas niet helpen. Als ik je op een andere manier kan helpen, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Reactie van de melder van de klacht

3 jaren geleden - Hallo Cindy, Bedankt voor de moeite. Ik heb ingelogd op de PC van mijn man. Daar kan ik inderdaad wel alle tools gebruiken. Zowel op mijn I pad als op mijn Windows laptop werken de tools niet. Nu dus maar kijken hoe ik dat op moet lossen. De zoektocht gaat beginnen. Bedankt nog. Vriendelijke groet, S.Y. Wagemans

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 12 november 2018 om 14:38 geantwoord

Hoi Sonja,

Fijn dat het op de PC van je man wel lukt.
Je zou ook eens een andere internetbrowser kunnen proberen. Dat kan de functionaliteit verbeteren.

Ik hoop dat het lukt. Mocht er nog iets zijn, horen we graag van je.
Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen. Zie hiervoor: https:www.abp.nlcontact

Cindy - Webcare Team ABP

Bericht van ABP

11 maanden geleden - Hi, Bedankt voor je bericht. Via Klacht.nl worden nieuwe verzoeken niet meer in behandeling genomen. Uiteraard helpen we je wel graag verder! Op onze website, www.abp.nl, vind je onze contactgegevens. Wij zijn bereikbaar per telefoon, chat, mail of onze Social Media kanalen. En kijken graag wat we voor je kunnen betekenen! Met vriendelijke groet, Het Webcare Team ABP

Alle klachten die gemeld zijn door