Klacht: Melding werd niet serieus genomen.

op 23 september 2017 over 112 alarmcentrale in de categorie Artsen

12 september heb ik na goed overdenken 112 gebeld. Rond 11.50 zag ik veel rook bij de buren vandaan komen. Ik bedacht me dat ze misschien wat hout aan het verbranden waren in een vuurkorf. De rook werd erger maar naar mijn idee nog acceptabel. Mijn dochter kwam thuis en bemerkte de rook als heftig. Tijdens de lunch hoorde we grote knallen en zagen steekvlammen. Ik ben naar buiten gelopen en heb gevraagd of ze het vuur kon doven omdat dit gevaarlijk werd. Ze mompelde iets van sorry. Ook de buren kwamen kijken wat er aan de hand was en riepen ook dat ze moest stoppen. De buurman ging de politie bellen zei hij. Handhaving was ook reeds gebeld door een andere buurvrouw. Ik ben boven gaan kijken en zag de buurvrouw heen en weer lopen met spullen die ze in het vuur gooide. Deobussen en het hele keukenservies. Plastic een kussen alles ging in het vuur. ze bleef stoïcijns heen en weer lopen. Het vuur was vlak bij de container en de schuur, de wind stond mijn kant op en ging richting de schutting. De gaten van het vuur zitten in mijn trampoline. Nog steeds geen politie. Ik besloot zelf ook 112 te bellen daar het vuur erg groot werd en zij niet zou stoppen. Ik wist niet 100% zeker of mijn buurman had gebeld dus wilde zeker zijn van een melding. 12 september om 12.24 belde ik. Ik kreeg de meldkamer van de Brandweer aan de lijn. Zij vertelde mij dat de melding reeds bij de politie lag. Toen ik uitleg gaf en vroeg of de brandweer ook kon komen werd er lacherig gedaan. Of ik dacht dat de brandweer voor een tuinbrandje zou komen. Ik legde uit dat het vuur echt wel groot werd en er veel knallen en steekvlammen waren. (ze komen immers ook voor prullenbakbranden en dit was veel heftiger) Op mijn opmerking wat als de brand overslaat en mijn huis in de fik staat werd wederom sarcastisch geantwoord. Ja wat als als mevrouwtje.. Ik vroeg of ze dan in ieder geval konden zorgen dat de politie snel kwam daar mijn buurvrouw echt duidelijk de weg kwijt was en maar doorging.. Weer een denigrerend mevrouwtje wat denkt u. de politie heeft het druk. Ik heb ze bedankt voor hun niet gegeven hulp en heb opgehangen. Ik was echt heel boos. Ik heb mijn man, die bij de politie werkt, gebeld en hij heeft de meldkamer gebeld. Na enige tijd kwam toch de politie, en de brandweer en een ambulance. Maar dat was niet na aanleiding van mijn melding. De vrouw was geblakerd en erg in de war. Mijn melding was niet voor niets geweest en ik vind het echt heel erg dat ik niet serieus genomen werd en er zelfs denigrerend tegen me gesproken werd.

Excuus of iets hoeft van mij niet. Ik hoop dat de desbetreffende telefoniste en ander persoon die ik op de achtergrond hoorde een zelfreflectie erop los laat en weer even zijn benodigde competenties naar boven haalt. Empathie en professionaliteit zijn een vereiste in het hulpverleningsvak. Neem mensen serieus!

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over 112 alarmcentrale

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over 112 alarmcentrale nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door maschaschaefers