Klacht: Meer schade na apk keuring

Biljoen op 06 april 2018 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Vandaag, donderdag 29 maart 2018 is mijn auto met het kenteken 64-DH-NL Opel Vectra apk gekeurd.
Heb het bedrag a 70,50 per pin voldaan.
Toen ik thuis kwam heb ik de factuur nog eens grondig bekeken.
Tot mijn grote verbazing is gebleken dat er ook nog eens 2x lampen zijn
vervangen en wel lampen van 12V 21W, kosten 20 euro dat incl btw en montage.
Daarbij vindt ik het bedrag aan de hoge kant.
Ik heb later nog in de auto gekeken omdat ik 2x lampjes lag liggen bij de
versnellingspook.
Dit is om te bewijzen dat zij vervangen zijn, wat zeker niet zo is.
Ik heb toen nog eens goed gekeken naar de waarde. Er staat op 24 V 21 W.
Dat zijn voor vrachtwagens met een 2x12Volts in serie geschakelde accu. Dat zit bij de opel vectra niet.
Hoe is het mogelijk dat de monteur dit bij mij in de auto te deponeren.
Zelfs heb ik technische achtergronden en maak mij niet wijs dat ik dus al die tijd van de vorige apk met een 24 volt lampje heb gereden. Dan zouden dit zeer zwak hebben gebrand
wat absoluut niet is, wat als ik de auto gebruik kijk ik eerst of de achterlicht branden en de remmen.
Verzoek alsnog het bedrag van 20 euro te vergoeden voor de onnodige kosten. En wat voor een monteur dat is geweest, mag die voor mij betreft weer terug naar de schoolbanken.
Hopende u binnen enkele dagen hierop te willen reageren.
Dan komt nog bij…
Vandaag heb ik de filiaalmanager aangesproken over het volgende wat ik u mededeelde.
De filiaalmanager heeft beweert dat er 24 volt lampje zijn vervangen wat absoluut onjuist is.
Ook zijn er schade aangebracht op de linker spatboord en dat hij dat zou gaan wegpoetsen.
De krassen zijn zo diep dat het onmogelijk is om de krassen weg te poetsen. Er is dus meer schade aangericht dan alleen een APK.

Reactie Kwikfit.
Naar aanleiding van uw eerste bericht hee6 de ves7ging contact met u opgenomen om te kijken of zij er met u uit te konden komen.
Uit uw tweede mail blijkt dat dit niet is gelukt. In dit geval staan wij achter de mening van de vestiging, dit heeft te maken met het feit dat wij geen 24v lampjes verkopen en zij geen reden
hebben die in uw auto neer te leggen. Wat betreft de schade, uit coulance hebben zij aangeboden dit proberen weg te poetsen daar zij van mening zijn dat zij deze niet hebben veroorzaakt. We vinden het vervelend dat u uw bezoek zo heeft ervaren. Het enige dat wij u
kunnen aanbieden is om de schade eventueel nog te bekijken, u kunt daarvoor een foto sturen zodat wij deze kunnen beoordelen. Maar zoals de schade werd beschreven aan ons lijkt het gewoon gebruiksschade en is de kans groot dat wij daar niets voor u in kunnen betekenen.
Mocht u het niet eens zijn met onze bevindingen dan kunt u zich richten tot uw rechtsbijstand
of de VACO (onaBankelijke ombudsman), de VACO kunt u bereiken via:
Vereniging VACO
T.a.v. de Ombudsman
Postbus 33
2300 AA Leiden
E-mail: [email protected]
Wij hopen u zo voldoende ingelicht te hebben.
Yvonne Altena
Afdeling Klantenservice

Dat kwikfit de schade gaat vergoeden.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwik-Fit

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwik-Fit nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door