Klacht: medewerkster

op 03 juni 2016 over Huisartsen in de categorie Artsen

Wachtend op een injectie door de ass. was het loket bij dokter Sprong te Zuidland bemand door een, naar bleek, adm. medewerkster, die het nodig vond zonder enige aanleiding door het gesloten glas te brullen: “Àchter de rode lijn!!”. Hevig geschrokken en geschoffeerd door deze frontale aanval volgden enkele hier niet-herhaalbare opmerkingen over-en-weer over de toon en het feit dat ik niet tot het dierenrijk behoorde. De heer Sprong verscheen en met zijn 2 meter lengte begon hij mij zwijgend de gang uit te duwen tot ik buiten stond. Mijn reacties ‘ik ben toch geen hond’ en ‘u weet dit zeker?’, weerhielden hem niet.
Dit was op vr. 27/05/2016 en op ma. 30/05/2016 belde de in hetzelfde gebouw gevestigde apotheek mij met de mededeling dat:
1> de heer S. geen recepten meer voor mij zou tekenen ( dagelijks 6 medicijnen, elke 3 maanden verstrekt);
2> hij mij uitgeschreven had als patient.
Vervolgens mailde ik de heer S. om mijn verontschudigingen te melden voor de onheuse taal die mìj ontglipt was en het aanbod dit ook mondeling te doen, met het verzoek om reactie. Deze bestond uit een telefoontje van een assistent om mee te delen dat de beslissing vaststond. De afspraak voor bloeddrukmeting 2 dg. later werd ook afgezegd. Uiteraard is de injectie van 30/05 (tetanus, wegens beet herdershond) niet gegeven.
Zijdelings (?) speelt nu dat ik mij afvraag of beide behandelingen dringend waren (zijn).
Ik heb de volgende acties ondernomen die m.i. geen uitstel mogen kennen:
* de apotheek gevraagd naar de gevolgen van het verstoken blijven van medicijnen. Mededeling: 3 van uw medicijnen kunnen bij plotseling stoppen gezondheidsschade opleveren (hart, bloeddruk);
* andere huisarts benaderd. Niet beschikbaar; blijf rondvragen.
* besloten het advies op te volgen van Jurofoon, nl. voor acute hulp cq. recept naar de huisartsenpost te gaan. Ga informeren naar de tetanusinjectie.
* ook een klacht in te dienen bij klachtencommissie eerstelijnshulp Rotterdam en Zuidholland-zuid, en evt. verdere stappen.

Ik ben tevreden als: mijn gezondheid zo goed als mogelijk gewaarborgd is en blijft; hoe en waar en door wie ook. Onderzoek en behandeling, nodig geacht door de voormalig (?) arts, dienen uiteraard te worden uitgevoerd.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Huisartsen

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Huisartsen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door babi