Klacht: Machtsmisbruik van personeel UWV

op 03 mei 2016 over UWV in de categorie

Toevallig was ik erachter gekomen dat er een brief onderweg zou zijn met een afspraak, toen ik belde wanneer mijn WIA uitkering gestort zou worden (zit al meer dan een maand zonder inkomsten, huur is niet betaald.) Ik word doorverbonden met mevrouw Hakkaart van het afspraken buro. Toeval wil dat ik de dag voor de afspraak jarig ben dus ik vroeg de afspraak te verzetten. Dat kon niet. Prima. Vervolgens ga ik in het weekend op zoek naar een bevestiging via de post of inbox. Niets. Dus geen tijdstip. Ik bel maandag om 8:20 het UWV, ik hoor dat de afspr. om 9:30 is. Ik raak een beetje in paniek maar de vriendelijke dame aan de telefoon bood zelf aan de afspraak te verzetten, ze verbind me door, ik krijg haar weer terug aan de lijn, ze zegt dat ze geen gehoor krijgt en ik binnen 24 uur terug gebeld word. Na een half uur word ik gebeld door mevrouw Hakkaart (beetje slisstem, erg herkenbaar). Ze begint een tirade alsof ik haar ontspoorde tienerkind ben oid. Dat ik lieg, de boel bedrieg. Meerdere malen gevraagd me uit te laten spreken. Maar nee. Volgens mevrouw belde ik specifiek het UWV om de afspraak te verzetten en had ik de brief dus al gehad!!! Ongelooflijk dit.. Ik had gewoon naar de afspraak kunnen gaan als ik me gehaast had. Uitgemaakt worden voor leugenaar (zoals de waard is..). Maar dat is nog niet het ergste. Ze heeft me dus niet laten uitpraten, mij per direct geschorst (dat houdt in: geen inkomsten tot na het gesprek met de arts). Ik heb het klachten buro gebeld, zij doen een ‘onderzoek’, vandaag gehoord dat ik terecht geschorst ben. Ik heb al een afbetalingsregeling vanwege één maand huurachterstand (meer dan drie jaar voor het minimum gewerkt, 15 euro boven de norm dus moet alle zorg- + huurtoeslag terugbetalen, belasting haalde zeer hoge bedragen van mijn rekening.)

Vervolgens krijg ik pas over twee weken (nog even extra pesten lijkt het) een nieuwe afspraak waarna het nog drie!! weken kan duren voordat ik mijn uitkering ontvang. Dat kan betekenen dat ik naast honger lijden, mijn huis kwijt kan raken. Geen recht op een voorschot. Dit alles vanwege het ego van een machtswellustig bekrompen figuur, die misbruik maakt van mensen in een kwetsbare positie. Tevreden ben ik als de schorsing opgeheven wordt en ik de arts z.s.m. alsnog kan bezoeken. Tip: neem het gesprek op als je belt met UWV of doe het via brief/mail.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ziekmakend