Klacht: Loonbeslag ondanks nakomen van regeling.

op 22 november 2016 over LAVG in de categorie Incassobureaus

Ik heb een vordering lopen bij het LAVG. Hiervoor heb ik in augustus 2016 een afspraak gemaakt om 100 euro per maand af te dragen, en zolang ik me aan deze betalingsregeling zou houden zou er geen loonbeslag gedaan worden. Op 23 augustus (de dag van de afspraak) heb ik direct een bedrag van 100 euro overgemaakt. In de maand daaropvolgend werd er toch alsnog een loonbeslag gedaan door het LAVG, er bleken bepaalde dossiers niet meegenomen te zijn in de afspraak van 100 euro per maand. Zij gaven toe dat dit een fout van hun is geweest, en het loonbeslag werd weer opgeschort, ik zou het bedrag waar beslag op was gelegd terugkrijgen, en de andere dossiers werden toegevoegd aan de afspraak op voorwaarde dat ik in plaats van 100 euro per maand, nu 125 euro per maand zou gaan overmaken. Afwachtend op de terugbetaling van het onterecte beslag van 129 euro (waar ik zelf meerdere malen achteraan gemoeten heb), was het een anderhalf week later weer op mijn rekening, waarna ik direct het vernieuwde maandbedrag van 125 euro heb overgemaakt op 5 oktober. Op 1 november heb ik wederom 125 euro overgemaakt en zo heb ik mijn afspraak gewoon nagekomen.

Ondertussen krijg ik vandaag (22 november) alsnog weer de melding dat het loonbeslag weer actief is geworden, iets waar ik niet over in kan komen. Er zou nog een 3e partij zijn geweest welke ook loonbeslag wou doen, maar omdat de LAVG nog een lopend (opgeschort) beslag had moesten zij dit van het LAVG ontvangen, welke dus niet mocht invorderen omdat ik mijn betalingsregeling ben nagekomen.

Ik ben pas weer tevreden als de regeling hervat wordt en het loonbeslag weer opgeschort. Ik betaal mijn 125 euro per maand elke keer netjes comform de afspraak, waardoor er geen loonbeslag zou volgen, welke afspraak nu voor de 2e keer geschonden wordt. De eerste keer wouden ze het nog wel terugdraaien, maar ondanks dat zij toegeven dat ik mij gewoon aan de afspraak houdt, willen ze het loonbeslag nu niet opschorten.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LAVG

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar LAVG over deze klacht.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over LAVG nog niet in behandeling is genomen.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door LAVG in behandeling genomen

Bericht van LAVG

4 dagen geleden - Geachte heer/ mevrouw, Naar aanleiding van uw opmerking zullen wij u een schriftelijke reactie toesturen. Vertrouwende u hierbij voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd. Hoogachtend, LAVG

Alle klachten die gemeld zijn door sdgramsbergen