Klacht: Lidmaatschap opgezegt alsnog contributie betalen voor 5 mnd.

op 23 oktober 2013 over FNV in de categorie Vakbonden

Ik had eind april 2013 mijn lidmaatschap opgezegt (per brief) ruim van te voren en ivm dat ik werkloos werd en ging verhuizen. In mei had ik nog geen bevestiging erover mogen ontvangen en ik zag dat er nog steeds afgeschreven werd van mijn rekening, dus een email gestuurd. Deze zou worden doorgezet naar de afdeling ter verwerking. Helaas bleven bedragen van mijn rekening afgeschreven worden, dus in aug. weer een email verstuurd zelfde verhaal en sept. 2013 een brief met alle kopieen van de emails en brieven als bijlage. Krijg ik een brief in oktober dat mijn lidmaatschap wordt opgezegt. Maar dit geloof je niet 2 weken later krijg ik een een een aanmaning over de laatste 3 mnd. Ik had nog nooit eerder een aanmaning mogen ontvangen en waarom volgens mij had ik mijn lidmaatschap al per 1 mei opgezegt. Wat blijkt dat dit naar mijn oude adres werd verstuurd, terwijl ik dat ookal eerder had doorgegeven. Dus ik heb nu in totaal €67,55 moeten betalen voor niets terwijl ik werkloos ben.

Dat ze hun fout erkennen en dit alsnog gecorrigeerd wordt, heb het bedrag betaald om verhogingen te voorkomen. Ik heb tot op heden geen antwoord op mijn brief gehad om dit recht te zetten.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 27 mei 2016 om 10:54 geantwoord

Geachte mevrouw Alakhramsing,

Hartelijk dank voor uw melding.
De FNV is vanaf 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.
Wij hopen op uw begrip.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Aishu