Klacht: Leugens leugens en nog eens leugens

op 01 mei 2017 over Zilveren Kruis Achmea in de categorie Zorgverzekering

Sinds february 2016 helaas van een bijstandsuitkering moeten rond komen ,
Door de uitkering kon ik deelnemen aan de collectieve verzekering bij het zilverenkruis met voorwaarde dat premie en een gespreide betaling van de eigenrisico werd ingehouden.
Helaas vanaf begin ging dit helemaal fout zowel de gemeente als zilverenkruis hielden beide de premie in waardoor ik dus elke maand dubbel betaalde ,
Daarbij had ik ineens wild vreemde kinderen onder mijn polis staan,
Vele malen contact met zilverenkruis en gemeente maar dit werd kastje naar de muur ,
Volgens de gemeente moest zilverenkruis bij de gemeente afboeken en volgens zilveren kruis bestond er geen regeling en moest ik het zelf betalen.
Dubbel betaalde premie’s boekte ik dan maar elke maand terug wat op een gegeven moment op liep dat ik bedreigingen kreeg als wanbetaler en gemeld zou worden .
Gelukkig in juni 2016 een baan gevonden en heb ik met zilveren kruis afgesproken ,de premie elke maand zelf te voldoen , en bij de gemeente de betaalde premie terug laten betalen .
Voor openstaande kosten heb ik toen ook een betalingsregeling getroffen welke ik elke maand netjes betaal
Alles op de rit zou je zeggen maar niks is minder waar opeens werd er 100 euro eigenrisico afgeboekt van mijn rekening voor ziekenhuis kosten , contact met zilverenkruis met de vraag hoe dit kan daar ik de eigenrisico voor het jaar gespreid betaal , medewerker gaf toen aan dat dit wellicht gekruist is maar ik dit bedrag eind April 2017 terug zou ontvangen als bleek dat ik te veel heb betaald.
Die maand 100 euro minder maar goed het was niet anders ,overzicht zilverenkruis in de gaten gehouden en ik zelf had slechts 10 euro van mijn eigenrisico verbruikt en mijn vrouw 200 euro ,
Wat zou betekenen dat ik bijna 500 euro op mijn rekening zou mogen verwachten eind april
Helaas eind april helemaal niks ,en ook geen aanduiding in de zilverenkruis omgeving.
Dan maar bellen wat resulteerde dat de eerste medewerker mij aangaf dat ik nergens recht op had en dit maar met de gemeente moest regelen ? en daarna zonder enige medewerking de telefoon erop gooide , opnieuw gebeld en een wat vriendelijkere medewerker aan de lijn welke aangaf voor mij uit te zoeken waarom ik nog geen betaling had mogen ontvangen , na 10 minuten in de hold goed nieuws het was net overgemaakt en ik zou het maandag 1-5 mogen ontvangen !
Echter vandaag 1-5 niks bijgestort dus opnieuw contact waarop vermeld wordt o ik zie het meneer u heeft een collectieve verzekering dus u krijgt het pas in december 2017 terug
Aangegeven dat dit niet terecht is en mij werd aangegeven dat het overgemaakt werd kreeg ik als antwoord dat dit afhankelijk is van de informatie die de medewerker in het systeem kreeg (dit is toch niet het weer ??) ik betaal zelf elke maand de premie en elke maand de gespreide eigenrisico en mij is beloofd tot 2x aan toe dat ik dit eind april zou terug ontvangen en hier heb ik ook rekening gehouden met nog te betalen rekening aan andere partijen , nu kom ik deze maand dus gewoon 500 euro te kort ,

Ik wil gewoon van zilverenkruis netjes direct mijn reeds te veel betaalde eigenrisico terug ontvangen
en geen valse beloftes of excuses maar gewoon mijn geld waar ik recht op heb

simpel weg dat ik mijn geld netjes zoals beloofd was terug ontvang

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zilveren Kruis Achmea

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zilveren Kruis Achmea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door handjebij