Klacht: laat werknemer met letselschade ondanks toezegging van juridische hulp aan haar lot over.

op 19 februari 2018 over CNV in de categorie Vakbonden

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een werkneemster heeft een letselschade opgelopen en vraagt juridische bijstand, deze wordt toegezegd echter de werkneemster maakt hier nog geen gebruik van. Op enig moment spreekt zij de verzekering aan om gebruik te maken van haar recht. Het CNV laat via een advocatenkantoor weten dat op basis van een vreemde mail die vanuit het CNV naar werkneemster verstuurd zou zijn. Een mail waarin gesproken wordt van pagina 1 van 2 echter is alles op 1 pagina geknipt en geplakt terwijl de mails van verschillende datums zijn. Op het verzoek om de originele mails te mogen ontvangen komt geen reactie. In die mails waarin een medewerker van het het CNV beweerd dat hij gehoord heeft dat er telefonisch iets zou zijn afgesproken tussen werkneemster en het CNV in een periode dat werkneemster 3 weken in Turkije op vakantie was . En nu werkneemster niet heeft gereageerd op de inhoud van deze onbekende mail daarom geen juridische bijstand meer wordt verstrekt. Eerstens klopt het mail adres niet waarnaar het verstuurd zou zijn, ten tweede is nooit gecontroleerd met een aangetekende brief of een gewone brief verstuurd door het CNV om te controleren of de mail wel is aangekomen en misschien wel om onbekende redenen niet is aangekomen.
Daarbij wordt in een brief van een advocaat geschreven dat een andere partij aansprakelijk is gesteld en deze advocaat refereert naar een brief die belanghebbende zelf heeft verstuurd. En deze advocaat staat belanghebbende niet bij in die zaak echter omdat de advocaat melding maakt van een aansprakelijkstelling door belanghebbende zelf schrijft de advocaat van het CNV dat belanghebbende zelf al een advocaat in de arm heeft genomen om hem in die procedure bij te staan. Allemaal aantoonbaar onjuist Dat belanghebbende schriftelijk om toestemming heeft gevraagd en het CNV ook hier niet op heeft geantwoord wordt ook maar even weggemoffeld. Eigenlijk heeft de advocaat van het CNV maar een opdracht en dat is afwimpelen. Maar waarom heeft een werknemer dan een vakbond nodig als hij op de werkvloer iets oploopt, en de vakbond laat de problemen van werkneemster afpoeieren door een daarin door hen ingeroepen gespecialiseerd advocaten kantoor. Dan kun je voor dat geld je ook verzekeren bij een rechtsbijstandverzekeraar en heb je de vakbond niet meer nodig. En vakbond hoort de problemen met haar leden zelf op te lossen echter gaat het maar om een werkneemster die voor haar leven is gehandicapt. Nog even gecontroleerd of het mogelijk is bij upc of ziggo om een mail te versturen zonder upcmail.nl of ziggo.nl nou de contactpersoon was duidelijk , absoluut niet mogelijk.

Gewenste Oplossing:

Wanneer het CNV zelf de moeite neemt om de zaak door te lezen en haar toegezegd afspraken nakomt. Echter is het vertrouwen ver te zoeken in de vakbond.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CNV over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door johanna1958