Klacht: KwikFit maakt winterbanden zoek en weigert op te lossen

op 24 december 2012 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Ik ben reeds jaren klant bij KwikFit en heb er 2 auto’s in onderhoud. Ook voor de wissel van de winterbanden. Nu heeft KwikFit in Alkmaar mijn winterbanden voor de zomerbanden verruild en de winterbanden in opslag genomen. Omdat ik een overeenkomst heb, heb ik niet opgelet dat ik geen kwitantie meekreeg. Inmiddels is KwikFit mijn banden (+17″ LM velgen) kwijtgeraakt en weigeren ze de schade te vergoeden omdat ik de kwitantie niet kan overleggen……..

Wel opmerkelijk dat ze gewoon een afspraak op de vestiging inplannen en mij 2 weken later gewoon voor nop laten komen opdraven. Vervolgens doen ze er 3 weken over om mij vervolgens niet te willen helpen. Zeg dat dan meteen.

4 nieuwe LM velgen, 2 nieuwe banden. 2 banden waren aan vervanging toe. Verder wil ik ook best de kosten van de opslag betalen, etc. Zelfde als ik anders ook kwijt zou zijn geweest.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kwik-Fit in behandeling genomen

Kwik-Fit

Heeft op 24 december 2012 om 14:52 geantwoord

Wij vinden het erg vervelend voor meneer dat het onduidelijk is waar zijn winterbanden liggen.

Zodra banden bij ons worden opgeslagen, worden de banden voorzien van een label en wordt een overeenkomst voor de opslag opgesteld. De overeenkomst die meneer heeft, betreft de opslag van de zomerbanden met velgen in 2010. Deze overeenkomst liep van 02-11-2010 tot 02-05-2011.

Bij de wissel naar zomerbanden in mei 2011, is geen overeenkomst voor de opslag opgesteld, er zijn ook geen opslagkosten in rekening gebracht. De winterbanden liggen niet op ons filiaal.

Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team

Wij vinden het vervelend voor u maar we hebben niets kunnen vinden waaruit blijkt dat de winterwielen in 2011 bij ons in opslag zijn gegaan.

We kunnen dan ook niet aan uw verzoek voldoen om nieuwe velgen te leveren. Ik hoop dat u begrip heeft voor ons standpunt,

Reactie van de melder van de klacht StefanOffringa

6 jaren geleden - Ik krijg steeds meldingen per mail dat het is opgelost, maar ik heb van Kwik-Fit niets vernomen. Behalve dan een weigering het op te lossen en de fout bij mij neer te leggen. Maar dat was voordat ik de klacht op deze site plaatste en aanleiding voor deze actie.

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kwik-Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door StefanOffringa