Klacht: Kwetsend filmpje dumpert RTL nieuws uitzending

op 27 mei 2016 over RTL 4 in de categorie Omroepen

Geachte heer/mevrouw,

Gisteravond (donderdag 26 mei 2016) tijdens het RTL nieuws van 19:30 is er een onderwerp geweest over telefoongebruik op de fiets. Hierbij hebben jullie een zeer kwetsend filmpje gebruikt met als Bron: Dumpert. Hier is een meisje duidelijk herkenbaar in beeld te zien waarbij ze tegen een busje aanfietst. Jullie gebruiken dit als voorbeeld dat telefoneren op de fiets gevaarlijk is. Echter was het op dit filmpje niet het geval, dit meisje had haar telefoon niet in haar hand. Erg jammer en stomzinnig dat zo’n filmpje zomaar gebruikt wordt zonder dat de achterliggende informatie klopt. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit meisje al van slag was dat ze op internet verscheen zonder toestemming, en nu ook zonder pardon is uitgezonden op RTL nieuws met verkeerde redenen over het filmpje.

Een gemeende en duidelijke reactie over deze RTL nieuws uitzending waarbij dit filmpje onterecht is gebruikt. Een reden waarom er niet wordt uitgezocht of de informatie over dit filmpje wel klopt, en waarom het meisje zelfs op RTL niet onherkenbaar wordt gemaakt vanwege privacy.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door K.latta