Klacht: Kostenverhoging met 700% voor overboeking pensioen naar Indonesië

op 04 oktober 2017 over ABP in de categorie Pensioenen

Sept. 2016 geeft ABP aan dat de afhandelende bank gewijzigd gaat worden van ABN-AMRO naar Citibank. In aug. 2017 vindt de eerste overboeking via Citibank plaats. Betaalde ik voorheen €9,17, nu ineens €73,97. 24 aug. 2017 contact met chatmedewerker en vraag/klacht ingediend via mail. Bevestiging ontvangst ontvangen. Reactie komt binnen 3 weken, of anders wanneer ik een antwoord kan verwachten. Geen enkele reactie verder van het ABP ontvangen tot nu toe. 20 sept. 2017 officiële klacht via de mail ingediend (wat volgens chatmedewerker mogelijk is). Geen bevestiging van ontvangst. Geen enkele reactie van het ABP, alleen bevestiging wijziging bankrekening om verdere extreme kosten te voorkomen.

1. Excuses van het ABP voor deze gang van zaken
2. Vergoeden van de kostenverhoging ad € 64,80. Kosten welke ik had kunnen voorkomen als en indien het ABP mij tijdig en volledig had geïnformeerd

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

2 weken geleden - Hallo Willem, Om de klacht in behandeling te nemen ontvang ik graag meer gegevens. Op postcode & huisnummer, kan ik helaas geen gegevens vinden. Mag ik je klantnummer en geboortedatum? Dan help ik je graag verder. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Reactie van de melder van de klacht vangentwillem@yahoo.com

2 weken geleden - Mijn klantnummer is 301 49 98 88 Mijn geboortedatum is 01 april 1954 Mijn adres is Jalan Tunggak Bingin Block B no 2, Desa Sanur Kauh 80227 Denpasar, Bali Indonesië

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 04 oktober 2017 om 13:22 geantwoord

Beste Willem,

Bedankt voor je gegevens en ik begrijp dat je graag uitsluitsel over de kosten wenst te hebben. Helaas kan ik dit niet gelijk voor je oplossen.
Ik zie dat wij je klacht in behandeling hebben genomen. Als het goed is heb je inmiddels een ontvangstbevestiging ontvangen (29 september verzonden). In die ontvangstbevestiging wordt aangegeven dat wij zo spoedig mogelijk zullen antwoorden. Uiterlijk op 27 oktober.
Ik wil je vragen de brief vanuit onze klachtenafhandeling af te wachten. Bedankt voor het geduld.

Cindy - Webcare Team ABP

Heeft op 04 oktober 2017 om 14:09 geantwoord

Er is geen oplossing. De verzonden ontvangstbevestiging niet ontvangen. Al zeker 10 keer aangegeven dat postbezorging in Indonesië niet, of met zeer lange vertraging plaatsvindt. ABP maakt geen gebruik van haar eigen digitale postbezorging, welke ik heb aangegeven graag te gebruiken. De termijn van antwoorden is veel te lang: meer dan 2 maanden. Klacht is dus niet opgelost !

Reactie van de melder van de klacht vangentwillem@yahoo.com

1 week geleden - Op mijn vraag / verzoek van 24 augustus 2017 is nog steeds geen reactie bij mij binnengekomen. Ook de toegezegde brief van 29 september 2017, als reactie op mijn klacht van 20 september 2017, is nog steeds niet binnen.

Alle klachten die gemeld zijn door vangentwillem@yahoo.com