Klacht: Kosten onstlag hoofdelijke aansprakelijkheid + 100%!

op 05 september 2015 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

In 2014 heb ik bij de Hypotheker geïnformeerd naar het mogelijk maken van ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid. Dit was inderdaad mogelijk en het totaalpakket (exclusief notariskosten) zou bijna duizend euro kosten. Dit jaar informeerde ik opnieuw, want ik wilde het nu echt doorgang laten vinden. Alleen bleken de kosten van bijna duizend euro gestegen te zijn naar 1995 euro, exclusief notariskosten! Als reden werd gegeven dat de werkzaamheden en verplichtingen richting de AFM meer tijd kosten. Ik denk eerlijk gezegd dat vanwege het provisieverbod de kosten zijn gestegen, maar waarom dan gelijk met bijna honderd procent? Ik hoor het graag!

Als er een duidelijke uitleg komt waarom de kosten zo hoog zijn geworden.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar De Hypotheker over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door De Hypotheker in behandeling genomen

Bericht van De Hypotheker

2 jaren geleden - Beste Tjerk, Uw klachtuiting hebben wij al eerder doorgestuurd naar de afdeling Consumentengeschillen binnen onze organisatie. Er zal binnen enkele werkdagen contact met u opgenomen worden. Hartelijke groeten, Niki Nuis Online marketeer De Hypotheker

Reactie van de melder van de klacht Tjerkl

1 jaar geleden - Hallo, Ik heb nog steeds geen reactie van de Hypotheker mogen ontvangen. Wel word ik geconfronteerd met extra kosten van de geldverstrekker waarmee ik pas bij het ondertekenen van de offerte op de hoogte werd gesteld!

Bericht van De Hypotheker

1 jaar geleden - Beste Tjerk, Excuses voor de vertraging. Ik heb het nogmaals onder de aandacht gebracht bij de afdeling Consumentengeschillen. Zij duiken er even in en verwachten hier binnen een week bij je op terug te kunnen komen. Niki Nuis Online marketeer De Hypotheker

Reactie van de melder van de klacht Tjerkl

1 jaar geleden - Hallo Niki, Neem dan gelijk even het volgende mee: De communicatie (onderling) is, op z'n zachtst gezegd, niet erg goed. Mijn 'zaak' werd door drie personen behandeld en ik werd door de een gevraagd om dingen aan te leveren, die ik bij de ander allang had aangeleverd; dit is een paar keer voorgekomen. Ook zijn er stukken van mij kwijtgeraakt! Daarnaast heeft een bemiddelaar van de Hypotheker iets afgesloten zonder mij daar van te voren op de hoogte van te stellen. Met het tekenen van de offerte werd ik ook nog eens met 225 euro extra kosten geconfronteerd van de geldverstrekker. Deze kosten waren bij de Hypotheker van te voren al bekend; hier ben ik niet over ingelicht. Al met al ben ik ruim vier maanden bezig geweest met het omzetten, terwijl de hypotheekadviseur zei dat het maximaal 2,5 maand zou duren. Ik word gedwongen om gebruik te maken van de Hypotheker, omdat de geldverstrekker geen andere tussenpersoon accepteert! Mag dit zomaar? Zo ja, dan zou ik graag willen zien waar dat staat. En graag zou ik ook een specificatie van de kosten willen zien, die rechtvaardigt om zulke hoge kosten te vragen! Groeten, Tjerk

Bericht van De Hypotheker

1 jaar geleden - Hi Tjerk, Dat neem ik mee. Kun jij aangeven bij welke vestiging je bent geweest? We gaan ermee aan de slag. Niki Nuis Online marketeer De Hypotheker

Reactie van de melder van de klacht Tjerkl

1 jaar geleden - Hallo Niki, Het gaat om de vestiging Arnhem Centrum, gevestigd in de Steenstraat. Groeten, Tjerk

Reactie van de melder van de klacht Tjerkl

1 jaar geleden - Inmiddels is de klacht door de bedrijfsleiding van de Hypotheker Arnhem Centrum tot volle tevredenheid afgehandeld.

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat De Hypotheker een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

De Hypotheker

Heeft op 10 mei 2017 om 16:29 geantwoord

Zoals op 4 april 2016 is aangegeven door meneer Letzer, is deze klacht toen ter tijd naar volle tevredenheid afgehandeld door de bedrijfsleiding van de Hypotheker Arnhem Centrum. De klacht is per abuis open blijven staan op dit platform. Om deze reden sluit in de klacht nu alsnog.
Lotte Gerritsen, afdeling Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Tjerkl