Klacht: Kosten informatief gesprek

op 17 januari 2014 over De Hypotheker in de categorie Hypotheekwinkels

Op dinsdag 14 januari heb ik telefonisch contact opgenomen met uw filiaal aan de Avenue Ceramique 12 te Maastricht om een afspraak te maken over de eventuele mogelijkheden bij aankoop van een nieuwe woning. Voornoemd gesprek verliep zeer vriendelijk en er werd een afspraak gemaakt op vrijdag 15 januari. Nadat ik mijn gegevens had doorgegeven en alles was genoteerd is het gesprek correct beëindigd. Vervolgens werd ik nog geen 5 minuten later teruggebeld met de mededeling dat het gesprek, welk gepland was en normaal gratis en vrijblijvend is, mij € 250,= zou gaan kosten. Op de vraag waarom dit in rekening werd gebracht kreeg ik te horen dat ik reeds driemaal eerder het filiaal had bezocht.Ik heb vervolgens laten weten dat dit zeker 3 jaar geleden is geweest en het een andere kwestie betrof, n.l. het oversluiten van mijn hypotheek. Ik was verbaasd over deze mededeling omdat het verschillende zaken betreft. Verder is het in rekening brengen van advies- en behandelkosten met betrekking tot hypotheekadvies pas in 2013 ingegaan. Ik wil in dit verhaal niet onvermeld laten dat ik tijdens mijn laatste bezoek, 3 jaar geleden, een “aanvaring” heb gehad met een van uw medewerkers van het filiaal aan de Avenue Ceramique te Maastricht en hoop dat dit geen rol heeft gespeeld in dit verhaal. Dit laatste is dan ook de reden dat ik geen vertrouwen meer had in deze afspraak en deze heb geannuleerd. U zult begrijpen dat ik de handelswijze als zeer onprettig heb ervaren. Met bovenstaand verhaal hoop ik u een beeld te hebben kunnen schetsten van mijn gevoel en de handelsgeest van het filiaal in kwestie.

M.F.J. van der Venne

Antwoord en eventueel alsnog een uitnodiging.

Alle klachten die gemeld zijn door mfjvandervenne